با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انجام گرفت؛

افتتاح ۸ پروژه خدمت رسانی سپاه در اردبیل/ بسیج امیدآفرین میادین است

با حضور سرلشکر «حسین سلامی» ۸ پروژه خدمت رسانی سپاه حضرت عباس (ع) در اردبیل به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۹۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹ - 18September 2024

افتتاح 8 پروژه خدمت رسانی سپاه در اردبیل/ بسیج امیدآفرین میادین استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سردار «غلامحسین محمدی اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) روز گذشته (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه پروژه‌های سپاه حضرت عباس (ع) که با حضور سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد با تاکید بر رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس همچون دریا وسیع، گسترده، پاک و منزه است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این عملیان همچون امواج پرخوش اقیانوس‌ها همینه استکبار را در هم شکست.

سردار محمدی اصل ضمن گرامیداشت شهامت‌ها، شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آرامش، آسایش، اقتدار، عزت و عظمت کنونی را مدیون شهدا هستیم  

این مسئول با بیان اینکه دفاع مقدس ناهمگون و ناهم‌تراز بود گفت: رزمندگان ما با تأسی از شهدای کربلا به میدان آمدند و نتیجه جنگ نیز در تاریخ ایران بی‌بدیل رقم خورد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه اردبیل کارنامه درخشانی در تاریخ جنگ ثبت کرده است گفت: رزمندگان اردبیل مصداق آیه انا اعطیناک بوده و استکبارستیر هستند.

وی به نقش بسیج در کنترل و مدیریت فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: عملکرد استان اردبیل در مهار فتنه ۱۴۰۱ مثال زدنی بود چرا که مرم اردبیل با الگوبرداری از حضرت  عباس (ع) ولایتمداری خود را در عمل اثبات کرده و در بحران‌ها، حوادث و بلایا درخشان ظاهر می‌شوند.

محمدی اصل به تشریح عملکرد سپاه حضرت عباس (ع) در سه سال گذشته پرداخت و گفت: بسیجیان اردبیلی با حضور در میادین مختلف خوش درخشیده و با خدمت به احاد مردم ضمن محرومیت زدایی در جامعه امیدآفرینی کردند.

وی به اقدامات معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) اشاره کرد و افزود: احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان اردبیل با پیشرفت ۲۵ درصد،  احداث درمانگاه جعفرپور شهرستان گرمی با ۷۵ درصد پیشرفت، آغاز عملیات اجرایی زائرسرای شهید باکری استان اردبیل در خرمشهر ویژه راهیان نور از جمله پروژه‌های عام المنفعه معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به پروژه‌های درون سازمانی معاونت مهندسی سپاه استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های قرارگاه امام علی (ع) از جمله احداث انبار‌های موتورسیکلت، زمین ورزشی پنت بال، پروژه‌های قرارگاه امام حسین (ع) در تیپ مقتدر ۳۷ حضرت عباس (ع) و ناحیه مقاومت شهرستان گرمی از جمله پروژه‌های معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) است.

وی به میزان پیشرفت پروژه‌های مصوب سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: احداث اردوگاه قدس در ناحیه مقاومت شهرستان بیله‌سوار و احداث ساختمان حوزه‌ها و پایگاه‌های نواحی در شهرستان‌ها از جمله اقدامات معاونت مهندسی سپاه حضرت عباس (ع) در پروژه‌های مصوب سازمان بسیج است.

محمدی اصل به پروژه‌های مصوب سپاه پاسداران در استان اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: تأمین خدمات سربازان از جمله آسایشگاه، پارکینک ماشین آلات سبک و سنگین در شهرستان‌ها و احداث ۱۲ باب سوله، بازسازی حسینیه ثارالله و احداث یادمان شهید گمنام ستاد فرماندهی سپاه استان اردبیل از جمله این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: احداث پروژه ۲۹۴ واحدی کارکنان توسط شرکت جهاد خانه‌سازی کارکنان سپاه، کلنگ زنی پروژه مسکن شهید خراسانی، کلنگ پروژه رستوران و تالار لاله از دیگر پروژه‌های معاونت مهندسی سپاه  حضرت عباس (ع) است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استاناردبیل به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در سه سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: پروژه نهضت ابرسانی به ۴۵۴ روستا در مناطق محروم استان اردبیل که ۳۰۱ روستا به بهره برداری رسیده است.

وی به تفاهم همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث ۱۸۴ واحد خانه محروم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۵ واحد ان احداث و تحویل داده شده است.

محمدی اصل به مشارکت بسیج سازندگی استان ادبیل با اداره کل راه و شهرسازی  اشاره کرد و متذکر شد: در این طرح نیز کار احداث ۱۵۰ واحد اغاز شده و با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)  از ساخت مدرسه در مناطق کم برخوردار خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح نیز همکاری‌های لازم با اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس انجام شده است..

وی به آسفالت روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: طی دو سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر در ۲۲ روستای مناطق محرم استان اردبیل آسفالت‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به مناطق سیل‌خیز استان اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج سازندگی استان اردبیل  ۴۲ مورد سیل بند در ۴ شهرستان استان اردبیل احداث کرده است.

محمدی‌اصل از احداث سه پل در مناطق حادثه خیز و صعب العبور خبر داد و یادآور شد: بسیج سازندگی استان اردبیل سه پل مهم از جمله در منطقه قره‌سو طی دو  سال گذشته احداث کرده است.

وی به پروژه‌های عام‌المنفعه بسیج سازندگی در سه سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۶۶ پروژه کوچک به بهره‌برداری رسیده و کار ۴۸۸ پروژه دیگر نیز اغاز شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به جهاد روشنایی نیز اشاره کرد و متذکر شد: بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) با کمک اداره برق ۲۸۴ پنل خورشیدی در نظر گرفته که ۲۳۴ مورد نصب و به بهره برداری رسیده و ۵۰ دستگاه دیگر نیز امروز افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)  به اهدای جهیزیه یه نوعروسان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته ۱۰۵۰ سری جهیزیه ۸ قلم به اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در مناطق محروم توزیع شده است.

محمدی اصل به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: طی سه سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه راه‌اندازی شده و ۴۸ تعاونی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با ظرفیت هزار شغل مستقیم و ۶ هزار شغل غیرمستقیم راه‌اندازی شده است.

این مسئول به کمک‌های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۳۷۰ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان توسط سازمان بسیج سازندگی تهیه و توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) تصریح کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۳ میلیارد تومان توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم  توزیع شده است.

وی به سایر فعالیت‌های بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و متذکر شد: تزریق یک میلیون دوز واکسن برای دام و طیوم سبک و سنگین در ۲۰۰ روستا، راه‌اندازی میز خدمت در راستای حل مشکلات مردم، شاداب سازی ۳۵۰ مدرسه، برف‌روبی مسیر ۳۵۰ روستا با ۲۲۹ ماشین‌آلات سبک و سنگین از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان اردبیل طی سه سال گذشته است.

در پایان این مراسم به صورت نمادین و از طریق ارتباط تصویری ۸ پروژه از جمله خانه محروم، تصفیه آب در شهرستان خلخال، یک واحد مدرسه در روستای شهرستان نیر، پروژه مسکن نیایش، ساختمان ناحیه مقاومت شهرستان انگوت افتتاح و پروژه شهید خراسانی و رستوران تالار لاله کلنگ زنی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سپاه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار