توصیه کنعانی به اروپا و ۵ کشور: به فهرست سیاه حقوق بشری خود بپردازید

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن محکوم کردن بیانیه‌های بورل، آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا به آنها توصیه کرد به‌جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق بشری خود بپردازند.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶ - 17September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بیانیه‌های جداگانه جوزپ بورل و وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا درباره ایران و طرح ادعا‌های بی‌اساس امروز (سه‌شنبه) ۲۷ شهریورماه با واکنش تند ناصر کنعانی روبرو شد. 

توصیه کنعانی به اروپا و ۵ کشور: به فهرست سیاه حقوق بشری خود بپردازید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ماصر کنعانی امروز بیانیه‌های جداگانه روز گذشته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز وزرای خارجه پنج کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در خصوص جمهوری اسلامی ایران را شدیداً محکوم کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای درباره وصعیت حقوق بشر در ایران ادعا‌هایی را مطرح کرد. کنعانی در این باره گفت: به نظر می‌رسد نماینده عالی اتحادیه اروپا تحت فشار لابی‌های سیاسی خاص و در ادامه اصرار بر رویکرد‌های غلط قبلی بدون توجه به واقعیت‌ها، دچار خطای راهبردی دیگری شده و در رویکردی مغرضانه، ادعا‌های بی‌اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران تکرار کرده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی ضمن هشدار درباره اصرار مقامات اتحادیه اروپا و تعداد بسیار معدودی از کشور‌ها به اتخاذ مواضع و یا صدور بیانیه‌های مخرب، توصیه کرد که اتحادیه اروپا و این دسته از کشور‌های معدود و متوهم، با نگاه به روند برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز درک واقع‌بینانه از حقایق ایران از جمله پیوند عمیق بین ملت و دولت و نظام جمهوری اسلامی، از اتهام‌زنی‌های پوچ و بی‌حاصل و ادامه رویه‌های شکست خورده ضدایرانی خود پرهیز کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به سیاست ورشکسته توسل به تحریم از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشور‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: بار دیگر یادآوری می‌کنیم که اصرار بر رویکرد‌های غلط و غیرسازنده نه تنها راه‌حل هیچ مشکلی نیست، بلکه خود بخشی از مشکل است و تداوم چنین مسیر غلطی علیه ایران در راستای منافع آنها نیز نخواهد بود.

کنعانی با اشاره به جایگاه ویژه و متعالی حقوق بشر نزد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های مدعی دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا به جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق بشری خود که حمایت از رژیم جنایتکار اسرائیل و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مخالفان نسل‌کُشی جاری در غزه تنها گوشه کوچکی از آن است، بپردازند.

 چندی قبل نیز ادعا‌هایی بی‌اساس از سوی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی و آمریکا مبنی بر ارسال موشک بالستیک توسط ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح شدکه به صراحت از سوی مقامات ایرانی رد شد و سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه با بیان اینکه یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است.

تمام. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین عنوان کرد که این اتحادیه در حال بررسی تشدید تحریم‌های موجود علیه ایران است. عراقچی همچنین عنوان کرد: معتادان تحریم باید از خود بپرسند: که چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه‌حل نیستند، بلکه بخشی از مشکل هستند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار