پزشکیان: روابط تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت

رئیس جمهور تعمیق و تقویت روابط و همکاری‌ها میان ایران و روسیه را باعث کاهش اثربخشی تحریم‌ها و اقدامات ناعادلانه علیه دو کشور دانست و گفت: روابط میان تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت.
کد خبر: ۶۹۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳ - 17September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور  بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در دیدار «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه با اشاره به سوابق سازنده روابط دو کشور تصریح کرد: دولت چهاردهم همکاری‌ها و اقدامات در حال انجام در مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را با جدیت دنبال خواهد کرد.

پزشکیان: روابط تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت

رئیس جمهوری اسلامی ایران تعمیق و تقویت روابط و همکاری‌ها میان ایران و روسیه را باعث کاهش اثربخشی تحریم‌ها و اقدامات ناعادلانه علیه دو کشور دانست و افزود: روابط میان تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت.

پزشکیان با اشاره به اظهارات دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه درباره تمهید مقدمات دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان اظهار امیدواری کرد که در این دیدار درباره همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه و از جمله در قالب بریکس و شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفتگو‌ها و توافقات ثمربخشی داشته باشند.

موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است

«سرگئی شویگو» نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رئیس جمهور کشورش از وی خواسته این پیام را به مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد که موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است، گفت: آقای پوتین بی‌صبرانه منتظر ملاقات با جنابعالی در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان روسیه است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار