تماس تلفنی عراقچی با وزیر خارجه لبنان

وزیر خارجه ایران در رایزنی تلفنی با همتای لبنانی خود، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به‌شدت محکوم و برای ارائه هرگونه کمک برای درمان مجروحان اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۶۹۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱ - 17September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی حادثه تروریستی عصر سه‌شنبه در لبنان، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به‌شدت محکوم کرد.

تماس تلفنی عراقچی با وزیر خارجه لبنان

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر در لبنان، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول این حادثه است و دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد».

عراقچی ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هرگونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آنها به تهران اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به مجروح شدن «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در این حادثه تروریستی، ضمن تشکر از اقدامات درمانی فوری دولت لبنان، جویای آخرین وضعیت درمان او شد.

وزیر خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از این تماس و ابراز تسلیت و همدردی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، بر پیگیری جدی این حادثه تروریستی از سوی دولت لبنان تاکید کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار