سردار معروفی: دفاع مقدس عرصه نظام تربیتی اهل بیت (ع) بود

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و فرهنگ عاشورا بود، گفت: امام (ره) هنرمندانه فرهنگ اهل‌ بیت (ع) را بر جنگ حاکم کرد و بدین‌صورت جنگ، عرصه نظام تربیتی اهل بیت (ع) شد.
کد خبر: ۶۹۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ - 18September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بسیج، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران در پی پیروزی انقلاب، برابر ملت ما صف‌آرایی کردند؛ ملت ایران نیز در مدت هشت سال دفاع مقدس برابر تمام اشرار عالم ایستادند و به پیروزی رسیدند.

سردار معروفی

سردار معروفی ادامه داد: امروز دشمنان با جنگ ترکیبی عملیات‌های گسترده علیه جوانان ما انجام می‌دهند؛ لذا وظیفه داریم که حقایق خصومت دشمنان را برای جوانان بازگو کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام (ره) هنرمندانه فرهنگ اهل‌ بیت (ع) را بر جنگ حاکم کرد، گفت: بدین‌صورت بود که جنگ، عرصه نظام تربیتی اهل بیت (ع) شد؛ البته در این جنگ شکل و محتوا هم اهل بیتی شد؛ بنابراین باید گفت که دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و فرهنگ عاشورا بود.

وی اضافه کرد: نام و نشان‌ها در دفاع مقدس برگرفته از نام اهل بیت (ع) بود و همین موجب ماندگاری آن شد؛ به عبارت دیگر، فرهنگ عاشورا موجب شد که همه ما مانند یک برادر در یک سنگر برای دفاع از حقیقت دین، کشور و ناموس با پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمن ایستادیم.

سردار معروفی افزود: در آن دوران همه مطیع فرمان امام (ره) بودند و این شد که هیچ‌کس نه از جنگ فرار کرد و نه دادگاهی شد؛ چون همه جان خود را در طبق اخلاص قرار داده بودند؛ پس همان گونه که در دفاع مقدس هیچ‌کس دنبال مقام نبود، امروز هم اگر آن فرهنگ در جامعه حاکم شود، شایسته‌سالاری در کشور حاکم خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: نگاه ما در دفاع مقدس نه سیاسی بود و نه قومی؛ لذا همین موضوع موجب شد که بیش از یک میلیون بسیجی در جبهه‌ها حضور یابند و بیش از ۹۷ هزار نفر هم از همین مردم با عنوان «بسیجی» شهید شدند؛ زیرا آن‌ها رسالت‌محور بودند.

وی بیان کرد: رزمندگان در دفاع مقدس برای خود کار نمی‌کردند، بلکه برای رضای خداوند به میدان آمدند و با عبور از خود، امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند تا امروز در عرصه‌های دریایی، هوایی، زمینی و... اثرات آن را ببینید؛ به عبارت دیگر، این مجاهدت‌ها بود که نگذاشت دست نامحرم به ناموس مردم کشورمان برسد.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه ورودی جبهه‌ها معراج و حزب‌الله نبود، بلکه خروجی آن بود، گفت: امروز دشمن با دزدیدن شعار «زن، زندگی، آزادی» از ما خود را به اصطلاح مدافع زنان نشان‌ می‌دهد؛ در صورتی که این جوانان ما بودند که با نثار جان خود نگذاشتند کسی به زنان ایران‌زمین بی‌حرمتی کند.

وی سپس با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار «در راه قله هستیم» برگزار می‌شود، افزود: در هفته دفاع مقدس، برنامه‌ها را با محوریت پایگاه‌های‌ مقاومت برگزار می‌کنیم که اجرای بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، یادواره شهدای مردمی در محلات، برگزاری یادواره شهدای ادیان، رونمایی از ۱۰‌ جلد کتاب شهدای نمونه عشایر، یادواره شهدای عشایر و کارمندان، برگزاری میز خدمت، برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، معرفی دانش‌آموزان نخبه بسیجی، برگزاری همایش نغمه‌سرایان اهل سنت به مناسبت هفته وحدت و دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، و همایش تجلیل از سه هزار نفر از امیران و سرداران دفاع مقدس در سالن همایش‌های وزارت کشور، بخشی از این برنامه‌هاست.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین اظهار داشت: چنانچه نظام اقتصادی حاج قاسم تبیین شود، کسی که دزدی می‌کند، باید سکته کند.

سردار معروفی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا قهرمانان جامعه ما هستند و من از همه درخواست دارم که به دور از نگاه‌های سیاسی، هفته دفاع مقدس را گرامی بدارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار