قالیباف: نگاه صنعت محور به ورزش باید به باور ما مبدل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مدال‌آوران کشتی در المپیک گفت: این موضوع را حتما باید به باور تبدیل کنیم که ورزش یک صنعت هم تلقی می‌شود، باور کنیم که یکی از شاخص‌های پیشرفت در دنیا حضور در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در عرصه ورزش است.
کد خبر: ۶۹۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ - 18September 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مدال‌آوران کشتی در المپیک اظهار داشت: ورزش یک پدیده اجتماعی و اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان است، اما این موضوع را حتما باید به باور تبدیل کنیم که ورزش یک صنعت هم تلقی می‌شود، باور کنیم که یکی از شاخص‌های پیشرفت در دنیا حضور در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در عرصه ورزش است.

قالیباف: نگاه صنعت محور به ورزش باید به باور ما مبدل شود

وی افزود: این موارد شاخص‌های جدی است که تجربه و علم آن را اثبات کرده است؛ در پدیده اجتماعی ورزش اگر ما با هزینه‌های کم‌تر چند درصد هزینه صرف شده برای آسیب‌های اجتماعی را صرف ورزش کنیم. غالب مشکلاتمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی مرتفع می‌شود. چنین درکی از وزرش به عنوان یک پدیده اجتماعی و به عنوان یک صنعت موضوعی است که مربوط به ما سیاستمداران است.

رئیس مجلس گفت: ما اگر در دفاع مقدس موفق شدیم دلیل اصلیش این بود که فرماندهان در همه عملیاتها پیشگام بودند، امروز بنده و امثال بنده حق ندارند سخن از حمایت از ورزش کنند اما در عمل اقدامی نکرده باشند، این سیره با مکتب شهدا، انقلاب اسلامی و جوانمردی سازگاری ندارد، من از زمانی که از سپاه بیرون آمدم و در نیروی انتظامی خدمت کردم خیلی‌ها مطرح می‌کردند که به طور کلی اقدامات ورزشی مانند باشگاه پاس را کنار بگذار. اما ما اینکار را نکردیم. خیلی ها می‌گفتند که تیم فوتبال پاس نباید در بدنه نیروی انتظامی باشد، در حالی که ما در آن سال شاهد بودیم که تیم پاس قهرمان لیگ شد و به بازی‌های آسیایی رفت.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما در دوران شهردای نیز مسئله ورزش را به جد پیگیری کردیم، هزینه ورزش و امکان ورزش را برای بسیاری از افرادی که در جنوب شهر زندگی می‌کردند فراهم کردیم.

ادامه دارد ......

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار