جشن بزرگ شکوفه‌های رضوی در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار شد

جشن بزرگ شکوفه‌های رضوی ویژه دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ - 18September 2024

جشن بزرگ شکوفه‌های رضوی در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، یکی از آیین‌های معنوی که چند سالی است در حرم مطهر رضوی ویژه نوآموزان و دانش‌آموزان شکل‌گرفته و حال و هوای خاصی برای این کودکان دارد، برگزاری جشن‌های آغاز سال تحصیلی از سوی آستان قدس رضوی با مشارکت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی است.

بر همین اساس در آستانه بازگشایی مدارس، جشن شکوفه‌های رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان پایه اول دبستان، در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

برگزاری جشن آغاز مدرسه و سال تحصیلی و ورود به پایه‌های جدید در کنار حرم مطهر رضوی و با یاد و نام عالم آل محمد (ص)، می‌تواند مفهومی ارزشمند به علم‌آموزی و درس‌خواندن در نگاه کودکان و نوجوانان این سرزمین خلق کند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش که سخنران اصلی این مراسم بود اظهار کرد: دانش‌آموزان عظیم‌ترین سرمایه‌های پدران و مادران این سرزمین هستند که از امروز به ما سپرده می‌شوند، پس مسئولیت ما بسیار سنگین است.

زهرا مظفر خطاب به دختران و پسران ۷ساله در سالن گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا برای شما جشن بگیریم، امروز روز شکوفه‌هاست، روزی که شما کلاس‌اولی‌ها آماده می‌شوید که خواندن و نوشتن را یاد بگیرید.

مظفر تأکید کرد: مدرسه، خانه دوم شماست و معلم کلاس اول کنار شما قرار می‌گیرد تا به شما مهارت‌های زندگی، درس‌خواندن، ایثار و گذشت یاد دهد. وظیفه ما نیز شکوفایی شما در دوران تحصیل و حرکت بر مبنای استعداد‌های شماست، ما تعهد می‌دهیم برای شما در هیچ‌چیزی کم نگذاریم. وظیفه ما تربیت، پرورش و شکوفایی شما در دوران تحصیل است.

در ادامه، زهرا شوشتری، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی نیز گفت: شما مهندسان، هنرمندان، دکتران، مادران و پدران آینده این سرزمین هستید، این جشن می‌خواهد بگوید برای ورود به عرصه تعلیم‌وتربیت آماده شدید و می‌خواهید شروع به یادگیری الفبا کنید تا درس زندگی، معرفت و ایمان بیاموزید.

شوشتری اضافه کرد: پدر معنوی ما مشهدی‌ها و ایرانی‌ها امام رضا (ع) است و ما از جوار مرقد مطهر امام مهربانی‌ها دعا می‌کنیم زیر سایه لطف و رحمت ایشان سالی پربرکت را آغاز کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار