خطیب حرم مطهر رضوی:

تشکیل امت واحده اسلامی زمینه‎ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا گفت: امت اسلامی می‌توانند با فراموش کردن اختلافات اعتقادی و تمرکز بر مشترکات دینی در جهت تشکیل امت واحده اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان کنونی تلاش کند و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد.
کد خبر: ۶۹۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 19September 2024

تشکیل امت واحده اسلامی زمینه‎ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس فرازی‌نیا» خطیب و سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد(ص) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اسلام دین رحمت و برادری است و ما به عنوان پیروان پیامبر رحمت، باید به تاسی از آن حضرت با دیگران رفتاری توام با مهربانی و شفقت داشته باشیم. 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی گفت: هدف دشمن از این تفرقه افکنی تضعیف جبهه اسلام و تسلط بر جامعه مسلمین است. طبق نظر علمای اَعلام، توهین به مقدسات و همچنین بزرگان مذاهب دیگر، عملی حرام و خلاف شرع و عقل است و مسلمین باید با حفظ اتحاد و همدلی در برابر دشمنان بایستند و در راه تحقق اهداف متعالی اسلام تلاش کنند.

خطیب و سخنران حرم مطهر رضوی افزود: امت اسلامی می‌توانند با فراموش کردن اختلافات اعتقادی و تمرکز بر مشترکات دینی در جهت تشکیل امت واحده اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان کنونی تلاش کند و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد.

وی یادآور شد: امروز مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در کشورهای اسلامی تحت عنوان جبهه مقاومت، در برابر دشمنان اسلام ایستاده‌ و زیباترین جلوه‌های وحدت امت اسلامی را خلق کرده‌اند. آنها با این ایستادگی دشمن را در رسیدن به هدف خود یعنی ایجاد تفرقه بین مسلمانان ناکام گذاشته‌اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرازی‌نیا با تاکید بر لزوم تبعیت از سیره رسول الله(ص) و ائمه معصومین(ع) و همچنین پیروی از ولایت فقیه از اتحاد مسلمانان به عنوان تنها راه نجات امت اسلامی یاد کرد و در پایان صحبت خود تشریح کرد: مسلمانان می‌توانند با وحدت و همدلی در سایه ولایت، به سوی آینده‌ای روشن حرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها