«معرفی کتاب»

«با نوای نینوا»

کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان شهید و رزمنده استان اردبیل که به نویسندگی «سعید دست افشان» در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۹۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ - 18September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان شهید و رزمنده استان اردبیل که به نویسندگی «سعید دست افشان» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
نوای نینوا ماحصل بیش از ۳۰ ساعت مصاحبه مطالعه پیرامون فعالیت‌ها و خاطرات مداحان در دفاع مقدس به عنوان پرچمداران قیام خونین عاشورا است که در پیروزی هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر مردم از اقشار پیشرو بودند. در این کتاب زندگی‌نامه چهار نداح شهید و پنج مداح ایثارگر برای مطالعه خواننده به نگارش درآمده است.

در بخشی از کتاب آمده است:
چند ماه بیشتر از ازدواجش نمی‌گذشت، ساکن مشهد بود، به مادرم گفتم: «نظرتان چیه به مشهد برویم و به نادر و تازه عروسش سری بزنیم؟ هم فال و هم تماشا، هم اول ازدواجشان به آنها سر می‌زنیم هم زیارت می‌رویم.»
مادرم از خدا خواسته قبول کرد. راهی مشهد شدیم. نادر خانه‌ای دو طبقه اجاره کرده بود و مارا برد طبقه بالا و خودشان پایین رفتند. از پله‌ها که بالا می‌رفتیم دیدم دیوارهایش رطوبت پس داده و از بویش نمی‌شود زیاد آنجا دوام آورد!
در آن چند روز مرا با خودش به خانه آیت الله علمی که از قضا اهل نمین بود برد. پنجشنبه‌ها در حسینیه خانه آیت الله علمی جمع می‌شدند. بعد از سخنرانی آیت الله علمی و مداحی نادر، بحث طلبه‌ها داغ شد. هر کدام نظری دادند و یکی از آنها گفت: «استاد ما می‌گوید طلبگی از رفتن به جبهه واجب‌تر است».
نادر گفت: «نه. طبق دستور صریح حضرت امام حضور در جبهه از هر کاری واجب‌تر است».
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها