جشن خودکفایی تا پایان سال برای ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد برگزار می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال نیز بنا داریم تا پایان سال جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار نفر دیگر از مددجویان برگزار کنیم.
کد خبر: ۶۹۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 18September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «مرتضی فیروزآبادی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در دیدار با استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اشتغال در کمیته امداد مسیری مشخص را طی می‌کند، اظهار داشت: مسئله خودکفایی محور کار است و نتیجه هر اقدامی توسط کمیته امداد باید در خروجی کار یعنی خودکفایی مددجویان را به دنبال داشته باشد که خوشبختانه سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر از مددجویانی که تسهیلات گرفته و به اشتغال و درآمدزایی رسیده بودند، برپا شد که در تاریخ کمیته امداد بی‌سابقه بود.

جشن خودکفایی تا پایان سال برای ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد برگزار می‌شود

فیروزآبادی با بیان اینکه به خودکفایی رسیدن مددجویان مطالبه مقام معظم رهبری از کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است، ادامه داد: ایشان همواره بر توانمندسازی تأکید دارند که اساسنامه و اقدمات نیز به سمت این موضوع تغییر یافته و امسال نیز تا پایان سال بنا داریم جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار نفر دیگر برگزار کنیم.

وی در خصوص ساختار بنیاد حیات، افزود: این بنیاد متشکل از چند جزء بوده و تلاش دارد دغدغه‌ها و مشکلات مددجو را در حوزه‌هایی غیر از اشتغال رفع کند، بخشی از این بنیاد معطوف به فعالیت صندوق تضمین است که یک اساسنامه و ساختار نظام‌مند و نیز سرمایه خوب دارد و اگر کسی از مددجویان نتواند ضامن برای دریافت تسهیلات مهیا کند، این صندوق ضمانت او را بر عهده می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به توجه کمیته امداد به مقوله کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: بنیاد حیات برنامه مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان را از سه سال گذشته در استان‌ها اجرایی کرده، همچنین توجه ویژه‌ای به آزمون‌های سمپاد، کنکور سراسری، دانشگاه فرهنگیان و ... شده است، زیرا معتقدیم سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان آورده بیشتری را به همراه خواهد داشت.

فیروزآبادی توجه به نیروگاه‌های خورشیدی را از هدف‌های بنیاد حیات دانست و تصریح کرد: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، در مجموع دو هزار و ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شده است، البته در سال گذشته نزدیک به ۸۰۰۰ نیروگاه خورشیدی احداث شد و هدفگذاری امسال نیز رسیدن این رقم به ۱۶ هزار است.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد برای ارائه خدمات از جمله پرداخت تسهیلات به دهک‌های یک تا پنج منعی ندارد با این ملاحظه که چرخه خودکفایی محفوظ بماند و خروجی کار یعنی خودکفایی به‌صورت متعادل سیر خود را طی کند و ارقام هدفگذاری شده محقق شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار