ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق:

نمایش اقتدار، قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهد

امیر امان‌الهی گفت: نمایش اقتدار کشور باعث ایجاد بازدارندگی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱ - 18September 2024

نمایش اقتدار قدرت بازدارندگی ایران را افزایش می‌دهدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست خبری امیر سرتیپ دوم ستاد «سیروس امان‌الهی» ارشد نظامی ارتش در شمال شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا به مناسبت هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.  

در این نشست؛ امیر سرتیپ امان‌الهی با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: طبق سیره و فرمایشات فرمانده معظم کل قوا؛ در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی، هویت اسلامی کشور و مردم‌سالاری دینی دفاع شد. در آن ایام، قدرت‌های مطرح همراه با ۸۵ کشور از ملیت‌های مختلف در مقابل کشوری بودند که در آن تازه انقلاب شده و ساز و کار نظامی منسجمی نداشت و این حماسه و دفاع جز با حضور اقشار مختلف مردم در کنار نیرو‌های مسلح محقق نشد.  

وی افزود: یکی از مواردی که صدام و سایر دشمنان انقلاب اسلامی ایران؛ در مواجهه با مردم در طول دوران دفاع مقدس ندید و آنها را دچار خطای محاسباتی کرد؛ در نظر گرفتن جایگاه مرجع تقلیدی همچون امام خمینی (ره) در بین توده‌های مردم و همچنین فرمانده کل قوا در بین نظامیان ایران بود. مجموعه ارتش؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در حین رخداد‌های این واقعه تاریخی در کنار مردم و امام راحل بود.  

ارشد نظامی ارتش در شمال شرق تصریح کرد: امروز چنانچه کشور ایران، به پیشرفتی می‌رسد، آن پیشرفت خروجی دوران دفاع مقدس است. چه آنها که دیروز در دفاع مقدس حضور داشتند و چه آنانی که امروز در قالب مستشار نظامی در جبهه مقاومت هستند، هر دو حضور از سر آگاهی و فداکاری است.  

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی گفت: بر اساس ابلاغیه‌های سلسله مراتب و بنا به تدبیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ شعار محوری امسال در هفته دفاع مقدس؛ «در راه فتح قله‌ایم» مشخص شده که بر این اساس؛ سرآغاز برنامه‌های این هفته از روز ۳۱ شهریور با رژه نیرو‌های مسلح خواهد بود. 

امیر امان‌الهی در تشریح برنامه‌های رژه نیرو‌های مسلح در آخرین روز شهریور گفت: این برنامه در بلوار نماز مشهد برگزار خواهد شد و در این روز؛ امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ به‌عنوان سخنران مراسم حضور خواهند داشت و چتربازی و نمایش آخرین و به‌روزترین ادوات دفاعی نیرو‌های مسلح از دیگر بخش‌های این مراسم است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تشریح عملیات «کمان ۹۹» برای نوجوانان و جوانان، زیارت مزار شهدا در بهشت رضا (ع) و خواجه ربیع با حضور یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، اجرای طرح‌های مردم‌یاری در حوزه بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای نشر و ترویج معارف دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس است.  

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در پایان با بیان اینکه نمایش اقتدار کشور باعث ایجاد بازدارندگی خواهد شد، تاکید کرد: چه در دوران دفاع مقدس و در سایر برهه‌های تاریخ انقلاب اسلامی، اصحاب رسانه دوشادوش نیرو‌های مسلح حضور داشتند و هر آنچه که در قالب گزارش و تصویر از مجاهدت‌ها و خدمات یگان‌های نظامی و انتظامی در اذهان مردم ایران و جهان تثبیت شده است؛ حاصل زحمات و تلاش‌های خبرنگاران بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار