همایش «طلایه‌داران وطن» برگزار شد

همایش «طلایه‌داران وطن» با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ - 18September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در «همایش طلایه‌داران وطن» شب گذشته (سه‌شنبه) ضمن تبریک هفته وحدت و ایام سرور اهل بیت (ع)، اظهار داشت: در آستانه میلاد پیامبر مهربانی‌ها و امام جعفر صادق (ع) و در آستانه هفته دفاع مقدس یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدا را گرامی می‌داریم و به روح این عزیزان ادای احترام می‌کنیم. خانواده شهدایی که شهید عزیز خود را در راستای تحقق اهداف انقلاب هدیه کردند، اجر آنان کمتر از شهادت نیست.

همایش «طلایه‌داران وطن» برگزار شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما در تفکر شیعی، شعار و گفتمانی داریم به این مضمون که (کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود)، تصریح کرد: اگر واقعه کربلا امروز وجود دارد و از آن یاد می‌شود به واسطه حضور شیرزنی همچون حضرت زینب (س) در حادثه عظیم کربلا و روشنگری‌های امام سجاد (ع) بود که در تاریخ ماندگار و جاودانه شد.

سلیمانی اضافه کرد: امروز هم اگر پس از بیش از چهل سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، نه تنها انقلاب متوقف نشده، بلکه علی‌رغم توطئه‌های مکرر دشمن رو به جلو حرکت کرده، به دلیل حضور کسانی است که از جان خود در راه دفاع از وطن گذشتند.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که در جمع خانواده شهدای ارتش حضور داریم، بیان کرد: از پیامبر اسلام (ص) نقل شده که ایشان هر زمان به کوه احد می‌رسیدند، می‌فرمودند: «ما این کوه را دوست داریم و او هم ما را دوست دارد» و در حقیقت با این سخن می‌خواستند یاد رشادت و فداکاری و شهادت رزمندگان اسلام در جنگ احد را زنده کنند، در این راستا ما هم چزابه، شلمچه و هویزه را داریم که به آن افتخار کرده و آنها را دوست داریم، زیرا یادمان رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران میهن عزیزمان است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه عزیزان باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه عمیق، تبیین فداکاری، خلوص و از خود گذشتگی جامه عمل بپوشانیم، زیرا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار