مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

تجلیل از ۶۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در کرمانشاه

سردار «خوشبخت» از تجلیل ۶۰ هزار پیشکسوت و رزمنده جنگ تحمیلی استان کرمانشاه در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷ - 18September 2024

تجلیل از ۶۰ هزار رزمنده دفاع مقدس در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد  هفته دفاع مقدس، به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و با بیان اینکه این هفته برگزاری بیش از هزار برنامه برای استان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کرمانشاه و ۱۳ شهرستان دیگر است که همزمان با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت سراسر کشور، چهارم مهر برگزار خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس و مراکز آموزش عالی با شعار «در راه فتح قله‌ایم»، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان، دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، تجلیل از خانواده شهدا، خاطره‌گویی فرماندهان در نمازهای جماعت، اجرای شب‌های خاطره گویی، بزرگداشت سربازان نمونه نیروهای مسلح، نواختن زنگ مقاومت در مدارس با شعار «در راه فتح قله‌ایم»، اجرای مسابقات و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و... را از اهم این برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برپایی ۱۵۰ یادواره و بزرگداشت شهدا در سراسر استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۲۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب نیز در این هفته رونمایی خواهد شد.

سردار خوشبخت تاکید کرد: در این هفته رونمایی از یادمان شهدای گمنام میانراهان در دینور و همچنین ساختمان چند منظوره یادمان شهید شیروی را نیز خواهیم داشت. به علاوه ده‌ها پروژه عمرانی در مناطق محروم استان افتتاح خواهد شد.

وی سپس از برپایی کنگره ملی شهدای کرمانشاه طی روزهای ۲۱ و ۲۲ مهر یاد کرد که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت کمیته تدوین و تالیف آن را بر عهده دارد و گفت: طی هماهنگی که با دستگاه‌های مختلف داشتیم بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب تالیف شده به دبیرخانه این کمیته رسیده که پس از داوری و ارزیابی ۳۱ عنوان کتاب تایید نهایی شد.

به گفته این مسئول، این ۳۱ عنوان کتاب در تیراژ ۵۰۰ جلد برای ارائه در کنگره شهدا چاپ خواهند شد. به علاوه این کتاب‌ها در نمایشگاهی در محضر مقام معظم رهبری نیز ارائه خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه چاپ و نشر کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس را یکی از مهمترین اهداف این بنیاد برشمرد و عنوان کرد: سالانه حدود ۶۰ جلد کتاب با تیراژ ۲۰۰ جلد منتشر می‌شود که عمدتا شامل تاریخ شفاهی از خاطرات رزمندگان، فرماندهان و خانواده شهدا دفاع مقدس است.

خوشبخت بیان داشت: سال گذشته پیش چاپ دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه در چهار جلد رونمایی شد که امیدواریم جلد اول آن امسال به اتمام برسد.

افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس کرمانشاه تا ۲ سال آینده

وی سپس به آخرین وضعیت موزه‌های دفاع مقدس در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش خاص استان کرمانشاه در دفاع مقدس، سه موزه برای کرمانشاه دیده شد که دو موزه در مراحل نهایی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه موزه گیلانغرب در بخش ابنیه تقریبا تکمیل است و موزه آرایی آن نیز ۴۰ درصد پیشرفت دارد، خاطرنشان کرد: موزه فرهنگی مرصاد نیز از لحاظ ابنیه ۸۰ درصد پیشرفت داشته و ۴۵ درصد از کارهای موزه آرایی آن نیز انجام شده است.

سردار خوشبخت درباره موزه دفاع مقدس کرمانشاه نیز یادآور شد: ابتدا قرار بود محل فعلی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان که یادمان بمباران پناهگاه پارک شیرین است به موزه دفاع مقدس تبدیل شود، اما در نهایت زمینی ۱۴ هکتاری در نزدیکی هوانیروز به این پروژه اختصاص یافت که فاز اول آن ۷۱۰۰ مترمربع است و کارهای فاز اول تا مراحل مناسبی پیش رفته و امیدواریم ظرف دو سال آینده به اتمام برسد.

وی از برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور، نواختن صدای زنگ مقاومت و برپایی نمایشگاه مقاومت دفاع مقدس در سطح مدارس استان را از جمله مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

سردار خوشبخت همچنین از برگزاری مراسم عطر افشانی و گلباران مزار شهدا و دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و در سطح شهرستان‌ها با ائمه جمعه به منظور تجدید بیعت با شهدا و آرمان های انقلاب را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس کرمانشاه عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری ۱۵۰ یادواره شهدا در سطح استان در این هفته خبر داد و از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس را سرکشی و عیادت از فرماندهان، پیشکسوتان، رزمندگان ایثارگران و خانواده های شهدای جنگ تحمیلی ذکر کرد.

وی به برگزاری جشنواره سرباز نمونه در دوران دفاع مقدس، تجلیل از نقش اصناف، طلاب، دانشجویان، سنگر سازان بی‌سنگر جهاد کشاورزی، شهدای سلامت، مدافع حرم، خلبانان با جشنواره (عملیات کمان ۹۹) اجرای شب‌های شعر و خاطره‌گویی پیشکسوتان رزمنده در این هفته در سطح تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه اشاره کرد.

اجلاسیه ملی گیلانغرب در هفته دفاع مقدس برگزار می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به مقاومت جانانه مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس و دومین شهر مقاوم کشور، از برگزاری اجلاسیه ملی گیلانغرب در اول مهر در هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

این مسئول برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی و همچنین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب، رونمایی از یادمان شهدای گمنام «میانراهان» شهرستان صحنه و ساختمان یادمان چند منظوره شهید شیرودی بازی دراز را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار