معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان‌رضوی:

دکترین انقلاب اسلامی در قبال غزه، دکترین پایدار و متعهد است

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: باید افتخار کنیم که دکترین انقلاب اسلامی در موضوع غزه، یک دکترین پایدار و متعهد است. خداوند بر درجات امام راحل بیفزاید که از همان ابتدا، به دکترین وحدت امت اسلامی اعتقاد داشتند.
کد خبر: ۶۹۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ - 18September 2024

دکترین انقلاب اسلامی در قبال غزه، دکترین پایدار و متعهد استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان‌ رضوی در همایش «اتحاد امت رسول‌الله (ص)؛ نجات غزه مظلوم» که با حضور ۷۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: وحدت اسلامی نباید در میان مشکلات روزمره گم شود و حمایت از مظلومان، یکی از اصول انقلاب اسلامی است.

وی با تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) به روحانیان و علمای اهل تشیع و تسنن حاضر در این همایش، افزود: این اجتماع بزرگ و ارزشمند، نشانه‌ای از اتحاد امت اسلامی است. امروز افتخار ما این است که انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام‌خمینی (ره) برای ما فرصت درخشانی را برای عینیت‌بخشی به شاخصه‌های امت اسلامی، فراهم کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: انقلاب اسلامی نقشی بی‌نظیر در ایجاد وحدت میان مسلمانان و ایستادگی در برابر ظلم و ستم ایفا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به گذشت بیش از ۶۰ سال از تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و مساله فلسطین گفت: کشور‌های زیادی سال‌ها از پول مردم مسلمان استفاده کرده‌اند و در تریبون‌ها و رسانه‌های خود از حمایت مردم فلسطین صحبت کرده‌اند. اما امروز که شما در اینجا نشسته‌اید، باید بدانیم که تنها در یک سال در غزه، ۴۱ هزار نفر از جمله ۱۹ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ابراز داشت: رهبران خائن در کشور‌های اسلامی به جای حمایت از مردم مظلوم غزه، به دنبال توافق و پیمان‌بستن با اسرائیل هستند و برخی از آنها حتی در شب‌نشینی‌های مخفی خود، منابع مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: باید افتخار کنیم که دکترین انقلاب اسلامی در موضوع غزه، یک دکترین پایدار و متعهد است. خداوند بر درجات امام راحل بیفزاید که از همان ابتدا، به دکترین وحدت امت اسلامی اعتقاد داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان‌رضوی بیان داشت: برخی افراد کوته‌فکر و مغرض در داخل و خارج از کشور، کارکرد وحدت و انسجام اسلامی را تنها به تبلیغات رسانه‌ای محدود می‌دانستند، اما امروز باید همه به این واقعیت اذعان کنیم که دکترین وحدت و انسجام امت اسلامی، یک منطق حقیقی و قرآنی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: حمایت از غزه و مردم مظلوم آن، به سندی مستحکم برای اثبات این دکترین تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد یادآور شد: ما امروز افتخار می‌کنیم که ایرانی و انقلابی هستیم. منطق انقلاب اسلامی، منطقی ممتاز و درخشان است که در حمایت از محرومان و مظلومان در برابر مستکبران و ظالمان شناخته شده است. خدا را شکر می‌کنیم که پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان به اصول گفتمان وحدت اسلامی پایبند هستیم. در این مدت، ۲۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که ازجمله آنها، ۱۰ هزار شهید از اهل سنت هستند. این شهدا، گواهی بر استحکام و پایداری امت اسلامی در مسیر وحدت و ایستادگی در برابر ظلم هستند.

وی تأکید کرد: در مسائل جاری کشور و مشکلات عمومی مردم، نباید فراموش کنیم که مردم در اداره زندگی خود با مشکلاتی مواجه هستند. در این بین، روحانیت باید زبان دل و نماینده واقعی مردم باشد. البته باید مراقب باشیم تا منافقان و دشمنان، از مشکلات ما سوءاستفاده نکنند و نقشه‌های خود را با استفاده از بیانیه‌ها و مواضع ما پیاده نکنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی با قدردانی از تلاش‌های علما و روحانیون در جهت تقویت وحدت اسلامی، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که از این وحدت پاسداری کنیم و در برابر نقشه‌های دشمنان هوشیار باشیم. امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند همبستگی و اتحاد میان مسلمانان هستیم تا بتوانیم در برابر تجاوزات و ظلم‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

گفتنی است؛ همایش «اتحاد امت رسول‌الله (ص)؛ نجات غزه مظلوم» با حضور ۷۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی از خراسان رضوی و کشور‌های همجوار جهت بستری برای تاکید بر ضرورت وحدت اسلامی و لزوم حمایت از مظلومان به خصوص مردم تحت ستم غزه برگزار شد، این همایش با حضور گسترده علما، روحانیون و بزرگان شیعه و سنی از استان خراسان‌رضوی و کشور‌های هم‌جوار، فرصتی برای تأکید بر ضرورت وحدت اسلامی و لزوم حمایت از مظلومان به ویژه در مناطق تحت ستم مانند غزه بود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار