مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ۸ هزار نقطه استان فارس

سرتیپ دوم پاسدار کوشکی با بیان اینکه برنامه ریزی و هماهنگی خوبی در سطح استان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفته است گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس در ۸ هزار نقطه از فارس شامل ادارات، مساجد، مدارس و اماکن عمومی برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 18September 2024

برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در 8هزار نقطه استان فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران سخت دفاع مقدس تجلی شکوه اراده و مقاومت مردم ایران است.

وی افزود: در طی ۴۵ سال عمر جمهوری اسلامی شاهد بودیم که روز به روز با همت ملت ایران، رهبری امامین انقلاب و پیش‌قراولی ایثارگران در مسیر عرصه‌هایی که خداوند متعال از ما انتظار دارد، حضور داریم.

سردار کوشکی با بیان اینکه قرآن کریم به ما توصیه می‌کند که باید قوی باشیم، ادامه داد: در این دنیایی که ظالمان به انواع سلاح‌ها مجهز هستند و رحم ندارند، باید قوی باشیم چرا که شاهد کشتار ۴۱ هزار انسان و زن و کودک بی گناه توسط رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت مجامع جهانی هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس افتخار داریم بخشی از سبک زندگی شهیدان را برای آحاد مردم به ویژه جوانان تببین کنیم، تاکید کرد: هفته دفاع مقدس نماد عزت، شکوه و تجلی اراده مردم ایران است و همه مردم کشورمان در آن دوران سخت پشت سر ولی خدا ایستادند و با دشمن در همه عرصه‌ها مبارزه کردند.

این مسئول هفته دفاع مقدس را گنجینه پایان ناپذیر ایجاد شده توسط مومنان دانست و گفت: کسانی که به وعده‌های الهی، وعده‌های امام (ره) و به قدرت خود ایمان داشتند توانستند در مقابل دشمنان استادگی کنند و بیش از ۱۵۸ هزار انسان جان خود را تقدیم کردند و ۶۰۰ هزار نفر جانباز شدند که این پیروزی را رقم بزنیم.

کوشکی تصریح کرد: جنگ برای ما تحمیل شد، اما ما اراده خود را بر دشمنان تحمیل کردیم و توانستیم به عنوان مردمان پیرو ارزش‌های الهی قلب جنگی دشمن را متلاشی کنیم و دفاع مقدس از ما که ملتی وابسته بودیم، ملتی سرافراز و مستقل تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه امروز ملت ما به واسطه صادرات تجهیزات نظامی تحریم می‌شود، گفت: در دفاع مقدس برای خرید حتی کوچکترین تجهیزات دفاعی تحریم بودیم و امروز به سرآمدی در عرصه تولید تجهیزات دفاع رسیدیم که دعوای رسانه‌ای که استکبار جهانی علیه صادرات موشکی ایران راه انداخت یک حقیقت را مشخص می‌کند که عبارت است از قدرت دفاعی و هوشمندی ایرانیان در این عرصه. امیدواریم با همت جوانان این کشور که در طی سالیان مختف در تلاش هستند پله‌های ترقی و پیشرفت را روز به روز طی کنیم.

سردار کوشکی به برنامه دفاع مقدس در استان فارس پرداخت و عنوان کرد: ارتباط تصویری جمعی رزمندگان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی در رز ۴ مهر ماه برنامه محوری و سراسری هفته دفاع مقدس در استان فارس است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در طول هفته دفاع مقدس بتوانیم از ۱۰۰ هزار نفر ایثارگر استان فارسی تجلیل کنیم، خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح، ۵۰ درصد تجلیل‌ها از زنان، همسران و فرزندان ایثارگران خواهد بود و باتوجه به اینکه در آستانه دومین کنگره ملی شهدای استان فارس هستیم، یادواره‌های شهدا به صورت گردانی، یگانی و اجلاسیه شهرستانی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از رونمایی ۳۴ جلد کتاب و ۱۰ جلد کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس جدید تولید شده توسط این اداره‌کل طی هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: بهره‌برداری از یادمان‌های شهدای گمنام تکمیل شده در طول سال گذشته تاکنون، اجرای ویژه برنامه تجلیل از خبرنگاران، هنرمندان، فعالان فضای مجازی، روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس، نویسندگان حوزه دفاع مقدس، خادمان شهدا، اساتید درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و به ویژه همسران و فرزندان ایثارگران از دیگر برنامه‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس استان فارس است.

وی با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌های زنده و ضبطی از سوی صدا و سیمای مرکز فارس با رویکر جدید تهیه و پخش خواهد شد، ابراز داشت: در سخنرانی‌های پیش از خطبه نماز جمعه‌های سراسر استان، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس ایراد سخنرانی می‌کنند و در شهر شیراز نیز سردار اسدی فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس ۶ مهر ماه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سومین حرم اهل بیت (ع) است.

بنابه گفته سردار کوشکی، از شهرداران فعال در حوزه تکمیل، بهسازی، زیباسازی و آماده سازی یادمان شهدا و از مجموعه فعالان شهری شهر شیراز در حوزه دفاع مقدس و پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرداری شیراز تجلیل خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان فارس اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس تا برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس از تمامی خانواده معظم شهدا در قالب طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس سرکشی و دیدار انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه گلباران قبور مطهر شهدا در تمام ۱۲۵۳ گلزار شهدا و ۱۶۰ یادمان شهدای گمنام استان فارس با حضور مسئولان و مردم شهید پرور انجام می‌شود، گفت: مراسم رژه نیرو‌های مسلح همچون سنوات گذشته و به صورت سراسری در ۳۱ شهریور در شیراز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد و در تمامی مساجد استان نیز شب خاطره با روایت گری پیشکسوتان و راویان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در زندگی امروزه انسان‌ها و استفاده از این ابزار در نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشت: از سالن فضای مجازی و طرح‌های محتوایی موزه دفاع مقدس استان فارس در امتداد هفته گرامی داشت دفاع مقدس امسال رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: تمام مساجد، مدارس، پایگاه‌های مقاومت و ادارات استان فارس در ۸ هزار نقطه استان در هفته گرامی داشت دفاع مقدس حداقل یک برنامه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار