کمالوندی: بیشترین بازرسی‌های دوره‌ای آژانس از ایران انجام می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در دیدار با مدیرکل وزارت خارجه ایتالیا گفت: بیشترین بازرسی‌های دوره‌ای توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۹۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷ - 18September 2024

 به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی عصر امروز (چهارشنبه) ۲۸ شهریورماه با مدیرکل وزارت خارجه ایتالیا در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار و گفتگو کرد. 

کمالوندی: بیشترین بازرسی‌های دوره‌ای آژانس از ایران انجام می‌شود

کمالوندی در این دیدار گفت: سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای که از یک مبدأ خاص انجام می‌شود؛ نباید حقیقت را وارونه جلوه دهد. معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: از یک کشور دوست مانند ایتالیا انتظار می‌رود که در جمع کشور‌های اروپایی، مواضع ایران را مورد اشاره قرار دهد.

وی همچنین افزود: بیشترین بازرسی‌های دوره‌ای توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران صورت می‌گیرد که با توجه به شفافیتی که برنامه هسته‌ای ایران دارد، سیاه‌نمایی‌ها و اخبار منتشر شده در این زمینه هیچ‌گونه سودی ندارد. کمالوندی به خلف وعده و عدم اجرای تعهدات طرف‌های مقابل در برجام اشاره کرد.

مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا نیز در این نشست گفت: روابط ایران و ایتالیا تاریخی است و سیاست ایتالیا همواره مبتنی بر صلح و امنیت و کاهش تنش‌ها بوده است؛ بنابراین ما با درک موضع ایران تلاش خواهیم کرد که مواضع ایران را در جمع کشور‌های اروپایی مطرح کنیم.

 همکاری هسته‌ای ایران و روسیه

همچنین عصر امروز نشستی بین هیأت ایرانی به سرپرستی بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با رئیس و مسئولان مؤسسه تحقیقاتی دوبنای روسیه صورت برگزار شد.

 در این دیدار در زمینه همکاری‌های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب‌های مختلف چندجانبه، دوجانبه و پروژه‌ای گفتگو‌هایی صورت گرفت و مقرر شد با انجام دیدار‌های متقابل، حوزه‌های مورد علاقه برای همکاری مشخص و تعیین شود.

شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۲۶ تا ۳۰ شهریورماه (۱۶ تا ۲۰ سپتامبر۲۰۲۴) در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در رأس هیأتی در این کنفرانس شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در حاشیه این کنفرانس با برخی مقامات و همتایان دیدار و با رافائل گروسی مدیرکل آژانس هم ملاقات و گفتگو کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار