در راستای اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد صورت گرفت؛

تجلیل از کارمندان اساتید جانباز و ایثارگر دانشگاهی لامرد

مراسم تجلیل و قدردانی از کارمندان، اساتید جانباز و ایثارگر دانشگاهیان شهرستان لامرد در راستای اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ - 18September 2024

تجلیل از کارمندان اساتید جانباز و ایثارگر دانشگاهیان لامردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام «محمدجواد آزاد» رئیس اجلاسیه ستاد شهدای شهرستان لامرد در آیین تجلیل از کارمندان، اساتید جانباز و ایثارگر دانشگاهیان لامرد که امروز به میزبانی دانشگاه تابناک در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به علم و استمرار برنامه‌های فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در محیط‌های علمی و آموزشی اظهار داشت: در‌ جامعه امروزی میدان جنگ را باید به خوبی تشخیص داد و دوست و دشمن را شناخت و بموقع عمل کرد.

رئیس اجلاسیه ستاد شهدای شهرستان لامرد گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با هوش مصنوعی قریب به یک دهه قبل نسبت به مسلح شدن و داشتن تخصص و بروز بودن این علم تاکیدات فراوان داشته اند که نباید نسبت به این مسئله مهم غافل بود.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: در دوران هوش مصنوعی نمی‌شود با همان ابزارهای سال‌های قبل کار کرد بلکه باید ابزارها متناسب با زمان باشند اما آنچه تغییر نمی‌کند جبهه‌بندی‌ها و حضور در پای انقلاب و خون شهیدان است.

سخنران این مراسم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرموده بود اگر کشوری هوش مصنوعی نداشته باشد جامعه جهانی به آنها بازی نمی دهد و توجهی نمی‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان‌ها و نهادهای بین المللی به هر علم و تکنولوژی دست یافتند کسی نمی تواند به آنها مطلبی را دیکته کند، باید در هوش مصنوعی دستمان پر باشد.

وی افزود: در زمان جنگ کسانی که از لحاظ علمی عالم بودند اهل جهاد و عمل و مبارزه هم بودند و این مهم از دانشگاه‌ها حضور و ظهور پیدا کرد و دانش آموزان و دانشجویانی را تربیت کردند که ایران قوی از لحاظ علمی، نظامی و جهات مختلف باید دست پر بود.

حجت الاسلام آزاد ادامه داد: به همت بزرگان و دلسوزان روزی که در این منطقه هیچ امکاناتی از درس و مشق و کلاس نبود با همت و پشتکار همین اساتید منطقه رشد و نمو پیدا کرد که هم اکنون شاهد وجود چندین دانشگاه در سطح شهرستان هستیم.

امام جمعه لامرد در این مراسم با بیان اینکه شرایط منطقه به سرعت در حال پیشرفت است و مجموعه علمی و دانشگاهی باید ورود جدی تری داشته خاطرنشان کرد: آینده روشن تری‌ در انتظار منطقه است و این تلاش همگانی در تمامی زمینه‌ها بویژه علمی را می‌طلبد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام جعفری به خاطرات و سیره اخلاقی شهدا به روایتگری پرداخت و سپس ذکر توسلی هم به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کرد.

در این آئین حجت الاسلام مرتضی علی‌نژاد به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لامرد معرفی و در پایان از کلیه اساتید و کارمندان جانباز و ایثارگر دانشگاه‌های شهرستان با لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

گفتنی است اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ مهرماه در بارگاه مطهر شهدای گمنام شهر لامرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار