فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک:

۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان آبیک اجرا می‌شود

سرهنگ «علی زمانی» گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان آبیک اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ - 19September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «مهدی علی زمانی» فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات سپاه آبیک برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سه عامل نقش مهمی در موفقیت ما در دوران دفاع مقدس داشتند که می‌توانیم به ایمان، رهبری و مردم (وفاق) اشاره داشته باشیم.

وی افزود: رزمندگان اسلام با ایمان خود و به تاسی از امام حسین علیه السلام از جان خود گذشتند تا قطعه‌ای از خاک ایران عزیز جدا نشود، حتی در مواردی مرز‌های ایران به دورات قبل از پهلوی بازگشت.

وی ادامه داد: رهبری عامل دوم در موفقیت رزمندگان بود. نقش امام در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بی بدیل است، احکام صادر شده امام در موفقیت‌های دفاع مقدس بسیار تاثیر گذار بود.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک گفت: عامل سوم موفقیت در دفاع مقدس نقش مردم و وفاق، اتحاد و همدلی بود که در میان عموم مردم حاکم بود.

وی اضافه کرد: امروز دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی به میدان آمده است که خواسته مقام معظم رهبری است و برای این دولت آرزوی توفیق داریم.

وی ادامه داد: امروز وفاق ملی از ضرورت جامعه ما است، اول این که در این زمینه حجت شرعی داریم و آموزه‌های اسلام و امامین انقلاب بر آن تاکید دارند. الزام دیگر مربوط به مردم سالاری دینی است، با به پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها از آحاد مردم، اقلیت‌ها و جناح‌ها به مانند دفاع مقدس شاهد موفقیت دولت خواهیم بود.

سرهنگ علی زمانی عنوان کرد: دهه ۹۰، دهه خسارت باری برای کشور بود از جمله آن می‌توانیم به بحران‌های اقتصادی؛ تورم، گرانی و... اشاره داشته باشیم برای جبران این عقب ماندگی یک وفاق ملی لازم است. از طرفی دشمن به دنبال دو قطبی سازی است که با وفاق ملی سیاست‌های دشمن خنثی خواهد شد.

وی با بیان این که، امروز در بحث بین المللی، مسائل غزه و اتفاقات تروریستی اخیر لبنان را داریم، اظهار داشت: چیزی که در آن تردیدی نیست ذات تروریستی رژیم صهیونیستی است که این خوی خود را با روش‌هایی که به کار می‌برند آشکارتر می‌کنند و این ترور‌ها بیشتر از نیرو‌های نظامی مردم عادی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی به دلیل عصبانیت آنان از عملیات وعده صادق است که بسیار موفق عمل کرد.

سرهنگ علی زمانی با اشاره به این که ۲۰۰ عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان اجرا می‌شود، بیان داشت: برنامه‌های شاخص شامل؛ رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر است که آغاز شده و هفته بعد هم ادامه خواهد داشت. همچنین از شهرستان ۵ گردان برای رزمایش در مرکز استان نیز اعزام خواهند.

وی افزود: روز جمعه تمرینات تاکتیکی را در شهرستان خواهیم داشت و رزمایش‌های امسال بنا به دستور فرماندهی سپاه با رویکرد دفاعی و با تمرین مقابله با دشمن و دفاع از مرز‌ها و کشور و شهر‌ها صورت می‌پذیرد.

 فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک با بیان این که برنامه‌ها با دیدار ائمه جمعه شهرستان و عطرافشانی مزار شهدا در محل گلزار شهدای آبیک آغاز شد، گفت: همایش رزمندگان و ایثارگران با سخنرانی سردرا رفیعی آتانی، پیاده روی خانوادگی با حضور آحاد مردم، نشست ویژه با عنوان الگوی زن مسلمان و فرزندآوری، رزمایش دیدار با خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: فعال شدن گروه‌های جهادی، افتتاح برخی از پروژه‌های اشتغالزایی، میقات صالحان و سخنرانی پیش از نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری یادواره‌های شهدا، افتتاح حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س)، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی و لوازم تحریر و... از دیگر برنامه‌های ایام دفاع مقدس در شهرستان قزوین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها