فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سرخس:

حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس؛ با جهاد تبیین ماندگار خواهد شد

سرهنگ آذرکیش گفت: ما باید میراث‌دار حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس باشیم و با جهاد تبیین نگذاریم غبار فراموشی بر روی این فضیلت‌ها بنشیند؛ خصوصاً برای نسل‌های جوانی که آن ایام را درک نکرده است.
کد خبر: ۶۹۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ - 19September 2024

حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس؛ با جهاد تبیین ماندگار خواهد شد به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «مجید آذرکیش» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سرخس و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در تشریح برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در سرخس، اظهار داشت: امسال با محوریت مردم؛ تعداد ۳۷۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اولین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس،  یادواره بزرگ شهدای اهل سنت در روستای سنگر برگزار خواهد شد، در ادامه تصریح کرد: اجرای صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج در یکی از مدارس سرخس و رژه خودرویی در سطح شهر نیز از برنامه‌های روز دوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

سرهنگ آذرکیش همچنین بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای جامعه زنان، اختتامیه مسابقه سفیران شهدا، برگزاری کارگاه بصیرتی و روشنگری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برگزاری آیین تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس،اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار و همچنین اکران فیلم‌های دفاع مقدس در سطح پایگاه‌ها و مساجد و اجرای مراسم عطرافشانی مزار شهدا نیز از سایر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس است.

وی افزود: اجرای برنامه میقات‌الصالحین در مصلی نماز جمعه با حضور گروه‌های تربیتی بسیج، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، بومی محلی در رشته‌های مختلف، حضور راویان دفاع مقدس در سطح مدارس، اجرای میدان تیر عمومی و تخصصی بسیج از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرستان سرخس برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سرخس با تاکید بر اینکه ایستادگی و روحیه استقامت ملت ایران از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است، در ادامه تأکید کرد: ۴۴ سال پیش جمهوری اسلامی شعار حمایت از مظلوم را سر داده و امروز آزادگان دنیا این تفکر را ترویج می‌دهند و از آن حمایت می‌کنند. گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گسترش روحیه خودکفایی و استقلال طلبی است که از آموخته‌های آن دوران است و بر همین اصل و اساس؛ باید روی پای خود بایستیم و به دیگران اتکا نکنیم.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس شکست ابهت کذایی ابرقدرت‌ها بود که به همین مناسبت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «ما در جنگ،  ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستیم». نمونه بارز این تفکر در عملیات «وعده صادق» قابل مشاهده است.

این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: امروز وظیفه ما، حراست و حفاظت از این دستاوردها است که هزینه‌اش خون شهدا بوده است؛ به همین دلیل ما باید میراث‌دار حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس باشیم و با جهاد تبیین نگذاریم غبار فراموشی بر روی این فضیلت‌ها بنشیند؛ خصوصاً برای نسل‌های جوانی که آن ایام را درک نکرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها