جانشین سپاه فجر استان فارس خبر داد؛

اجرای بیش از ۵ هزار برنامه توسط بسیجیان استان فارس در هفته دفاع مقدس

سردار «جمالی» از اجرای بیش از ۵ هزار برنامه توسط بسیجیان استان فارس در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ - 19September 2024

اجرای بیش از ۵ هزار برنامه توسط بسیجیان استان فارس در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «هاشم جمالی» جانشین سپاه فجر استان فارس در نشستی با خبرنگاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ۱۵ هزار شهید استان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ما است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) جنگ را یک نعمت معرفی کردند و یکی از نعمات جنگ این بود که روحیه خودباوری را در مردم ما شکوفا شود و در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف به خصوص امنیت به خود کفایی رسیدیم و باعث همدلی در آحاد جامعه و نیرو‌های مسلح شد. 

وی افزود: شعار ما می‌توانیم که شعار محوری امام روح الله (ره) در دوران دفاع مقدس نیز بود باعث تثبیت انقلاب اسلامی گردید همچنین هفته دفاع مقدس گنجی است که بی پایان نمی‌تواند تاریخ انقلاب ما را کند.

سردار جمالی با بیان اینکه یکی از اهداف برنامه‌ها در هفته بزرگداشت دفاع مقدس، گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران است ادامه داد: «در راه فتح قله ایم» به عنوان شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال اعلام شده است و مجموعه بزرگ سپاه پاسداران و بسیج در استان فارس به دلیل در پیش رو بودن دومین کنگره ملی شهدای استان، همانند دیگر نهاد‌ها برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع اقدامات موثری انجام داده که نکوداشت شهدا به بهترین نحو انجام شود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تاکید بر تقارن ایام هفته دفاع مقدس با ایام برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس، خاطرنشان کرد: از ۴ تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ دومین کنگره ملی شهدای فارس برگزار می‌شود که تقارن هفته مقدس با این ایام و مقدمه‌ای برای برگزاری با شکوه بیشتری برای کنگره خواهد بود.

این مقام مسئول از برگزاری بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ برنامه شاخص و عمومی در ایام دفاع مقدس توسط سپاه فجر استان فارس خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در تمامی نقاط استان تجلی پیدا خواهد کرد و نکوداشت پیشکسوتان جهاد مقاومت در سراسر استان فارس، مصاحبه با رزمندگان و والدین شهدا و ایثارگران، برگزاری برگزاری «شب‌های پر ستاره» به مدت سه شب در ۴ و ۵ و ۶ مهر ماه با حضور راوی توانمند کشوری حاج حسین یکتا در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) بعد از نماز مغرب و عشا از برنامه‌های شاخص ایام هفته دفاع مقدس است.

سردار جمالی تصریح کرد: برنامه تلویزیونی «راوی شو» به مدت ۷ شب از شبکه فارس و رسانه‌های ملی پخش خواهد شد که رویکرد جدیدی در استعداد یابی هنری و فرهنگی حوزه دفاع مقدس است همچنین نمایش رزمی و بازسازی عملیات محرم در دو شهرستان لامرد و مهر به همت بسیجیان، غبار روبی گلزار ۱۲۳۷ گلزار شهدا و پنجم مهر ماه در سراسر استان، اکران ۱۷ مستند شهدای شاخص استان فارس در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای دومین کنگره مای شهدای استان فارس ۷۴۳۰ یادواره یا اجلاسیه و پیش اجلاسیه پیش بینی شده که تاکنون ۳۵۰۰ برگزار شده است، ادامه داد: ۴۷ جشنواره با موضوع شهدای دفاع مقدس، تئاتر، نمایش و نقاشی 

جانشین سپاه فجر فارس با بیان اینکه اکران ۲۰ فیلم کوتاه در ایام هفته دفاع مقدس خواهیم داشت، اضافه کرد: سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به تعداد ۱ هزار سرکشی در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و باتوجه به بازگشایی مدارس و تقارن با هفته دفاع مقدس ۱۵۰۰ برنامه منسجم و فشرده روایت گری با حضور یادگاران دفاع مقدس انجام می‌شود.

این مقام مسئول کتاب را یکی از تولیداتی دانست که ماندگارخواهد بود، بیان کرد: از ۷۳ عنوان کتاب تولید شده توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر فارس در ایام هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و در نهایت در مکان ایستگاه مترو وکیل الرعایا شیراز فروشگاه عرضه کتاب دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند.

«سید مرتضی آل علی» دبیر ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان فارس نیز در ادامه این نشست گفت: بزرگ‌ترین اقدام فرهنگی دهه اخیر استان فارس دومین کنگره ملی شهدای استان است. 

وی با تاکید بر ترویج دفاع مقدس امسال استان فارس مملو از برنامه در هفته دفاع مقدس است، بیان کرد: اجرای ۵۲۰۰ عنوان برنامه خود نشانگر این است که چه اتفاق عظیمی در استان در راستای گرامی داشت و ترویج سیره شهدا در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها