نماینده ولی فقیه در مازندران:

هفته وحدت از بهترین دستاورد‌های اسلام و انقلاب اسلامی است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: هفته وحدت از بهترین دستاورد‌های اسلام، بعثت و انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و همه ما باید متحد باشیم.
کد خبر: ۶۹۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ - 20September 2024

هفته وحدت از بهترین دستاورد‌های اسلام و انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با گرامی داشت سالروز اولین نماز جمعه پبامبر اکرم (ص) در مدینه، اظهار داشت: ولادت حضرت محمد (ص) و فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت و آستانه هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

به گفته امام جمعه ساری اگر از خدا تقوا بخواهیم و با تقوا باشیم دعا برای فرج بهتر مستجاب می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) را در پیش داریم، ادامه داد: به همین مناسبت این روز را روز اخلاق و مهرورزی نام نهادند و پیامبر ما اسوه اخلاق بوده است.

این مسئول اضافه کرد: اگر پیرو پیامبر هستیم باید اخلاق داشته باشیم؛ هم در خانواده آدم با اخلاق باشیم و هم در بیرون از خانواده با فامیل، همسایه، همکار، مردم زیردستان و بالادستان اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: صداقت، امانت، وفاق، خوشرویی، مهر و رافت و محبت، دلسوزی، دستگیری، ایثار، انفاق و کمک از اصول اخلاق اسلامی به شمار می‌آید.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: هفته وحدت از بهترین دستاورد‌های اسلام، بعثت و انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت بین همه مذاهب اسلام و در امت اسلامی نامگذاری شد و همه ما باید متحد باشیم.

این مسئول گفت: وقتی پیغمبر ما یکی است، خدای ما یکی است، قرآن و کتاب ما یکی است، باید متحد باشیم؛ به خصوص در این زمان که تاکید بر مسئله فلسطین و دشمنی با صهیونیسم تبدیل به یک عامل وحدت شده است که همه مسلمانان بر این محور با همدیگر وحدت دارند و باید وحدت داشته باشند.

وی با گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس اذعان داشت: نقش مازندران در دفاع مقدس نقشی برجسته بود؛ لشکر ۲۵ کربلای مازندران به عنوان لشکر ویژه در جمع دست‌اندرکاران برگزار کننده دومین کنگره بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که اخیراً خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم ایشان در رابطه با خدمات و زحمات رزمندگان مازندرانی و جهاد و شهادتشان بسیار توصیف مفصل و زیبایی داشتند امیدواریم که قدردان شهیدان عزیزمان باشیم.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: شروع سال تحصیلی مدارس را از اول مهرماه داریم، برای ما آموزش و پرورش بسیار مهم است، هزینه کردن برای این بخش به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری است، درباره تحول در آموزش و پرورش و سند تحول نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فراوانی دارند، اگر ما می‌خواهیم تربیت انقلابی داشته باشیم باید مدارس ما مدارس انقلابی باشد که در این راستا همه وظایف سنگینی دارند.

وی با اشاره به هفته وقف عنوان کرد: وقف مسئله مهمی است، باز هم انتظار داریم که جامعه ایمانی بخشی از آنچه که خداوند به آنها داده وقف خیرات، اهل بیت و راه‌های خیر و به خصوص برای امام زمان (عج) وقف کنند.

این مسئول اظهار داشت: در رابطه با وقف چند توصیه و هشدار دارم؛ توصیه اینکه باید بخشی از اموال خودمان را در راه خیر وقف کنیم تا آیندگان از آن استفاده کنند، هشدار اول به کارکنان اوقاف این است که مراقب حق الناس باشید یعنی یک ذره از حق مردم نباید بدون رضایت آنها داخل وقف بیاید، و توصیه دیگر اینکه ما مردم وظیفه داریم که حق وقف را محترم بشماریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی با استفاده کثیف از تکنولوژی و اقدام برای کشتار جمعی اشاره کرد و گفت: این اقدام فرقی با سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی ندارد در پی این اقدام شیاطین باعث شدند چهار هزار نفر از مردم از دست بروند و شهید و زخمی شوند، این اقدام فرقی با آن اقدام صدام و شیمیایی زدن حدود چهار نفر از مردم حلبچه ندارد، این کشتار جمعی مانند همان کشتار جمعی قبیح و زشت است و ما آن را همچون جنایات دیگر محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار