امام جمعه سرایان:

ارزش‌های بجا مانده از دوران دفاع مقدس نباید بدست فراموشی سپرده شود

حجت‌الاسلام مرتضایی‌نیا گفت: ارزش‌های بجا مانده از دوران دفاع مقدس نباید بدست فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۶۹۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ - 20September 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضایی‌نیا امام جمعه شهرستان سرایانبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضایی‌نیا امام جمعه شهرستان سرایان در جمع نمازگزاران امروز با عرض تبریک ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق و آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار‌داشت: دفاع جز افتخارات جمهوری اسلامی است و دفاع مقدس یک کارخانه انسازی است و به همه شما سفارش میکنم که این قطعه از انقلاب را فراموش نکنید؛ و شهدایی که ما در زمان دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده ایم از همه اقشار خستند و تا ابد باید در ذهن‌ها و یاد‌ها زنده بمانند.

وی بیان کرد: یکی از دستاورد‌های مهم دفاع مقدس اصل مقاومت بوده که این اصل امروز به یمن، لبنان، فلسطین صادر شده است و با درس گرفتن از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس ما رزمندگان حزب الله و یمن وفلسطین و غزه با قدرت در مقابل استکبار جهانی، آمریکا و اسرائيل ایستاده‌اند. 

حجت‌الاسلام مرتضایی‌نیا بیان کرد: در دفاع مقدس روحیه اعتماد به نفس، معنویت گرایی، شجاعت و فرهنگ بسیجی بودن ملت ایران به همه جهانیان ثابت شد و از همه مردم خوب شهرستان می‌خواهم تا در جهت گسترش فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری از هیچ کوششی دریغ نورزند.

امام جمعه سرایان با توجه به بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش وقتی درست انجام می‌شود که همراه با تزکیه باشد و از همه دست اندرکاران تعلیم وتربیت می‌خواهم تا اهمیت دادن به مسائل پرورشی، نماز اول وقت، تقویت فعالیت‌های معنوی، اجرایی شدن سند تحول را اولویت اول فعالیت‌های خود قراردهند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درجمع علمای اهل سنت گفت: امروز اتحاد و وحدت همه مسلمین ودفاع از فلسطین وغزه باید سرلوحه اول دولت‌های اسلامی قرار دهد.

حجت الاسلام مرتضایی نیا با توجه به حوادث لبنان گفت:  دشمن صهیونیستی متوسل به منفجرکردن پیجر‌ها شده است نشانه ضعف وزبونی او درمقابل رزمندگان جبهه مقاومت می‌باشد و از سازمان به اصطلاح حقوق بشر و ملل می‌خواهیم که یک حرکتی از خودشان نشان دهند واین جنایت را محکوم نمایند.

امام جمعه سرایان از سخنان رئیس در نشست خبری و موضع قاطع ایشان در مسایل داخلی و خارجی و روابط با کشور‌های همسایه و خصوصا چین وروسیه تشکروقدردانی نمودند و گفت: در برخی موارد ما انتقاد داریم مانند صدور انقلاب، انقلاب اسلامی ما از ابتدای شمل گرفتن به دبگر کشور‌های جهان صادرشده است و باید بدانیم که آمریکایی‌ها تمام تلاشش این است تا جمهوری اسلامی را ساقط کند برادر ما نیست و او یک دشمن قسم خورده است.

وی افزود:چون تا بحال جز ظلم و تعدی کار دیگری انجام نداده است و دیگر اینکه فتنه در جمهوری اسلامی خط قرمز نظام می‌باشد و جا دادن برخی از عناصر فتنه در بدنه دولت جای تاسف دارد وهمچنین گشت ارشاد مصوبه مجلس شورای اسلامی میباشد که دولت موظف است اجرا کند و تضعیف آن تضعیف دیگر قوانین هست.

حجت الاسلام مرتضایی نیا با تبریک هفته وقف و تشکر از مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان وهمکارانشان از مردم خواستند تا با این عزیزان همکاری کنند.

در مراسم نمازجمعه این هفته دکتر احمد طاهری مدیر محترم آموزش و پرورش به مناسبت آغاز و بازگشایی مدارس گزارشی را از اقدامات انجام گرفته تا کنون این مدیریت به استحضار نمازگزاران رساند.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار