امام جمعه شیراز:

باید قدردان امنیت امروز کشور و مرزهایمان باشیم

آیت الله «دژکام» گفت: کشور ما از کشورهای امن دنیا است و به خاطر این امنیت در کشور و مرزهایمان شکرگزار خدا هستیم و امیدواریم امنیتمان هر چه بیشتر تقویت شود اما تشکر از کسانی که امنیت را برای ما ایجاد کردند وظیفه ما است.
کد خبر: ۶۹۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ - 20September 2024

باید قدردان امنیت امروز کشور و مرزهایمان باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز  با بیان اینکه هر جامعه ای برای تامین امنیت مرزها و شهرها مسئول امنیت می‌خواهد اظهار داشت: امنیت مردم از نظر فضای مجازی با کیست؟ 

امام جمعه شیراز افزود: رهبری فرمود در عرصه فضای مجازی ما حکمرانی نمی‌کنیم؛ یعنی امنیت بچه‌های ما در فضا را کسی به عهده نمی‌گیرد. مسئولیم و باید به فکر بچه ها و خانواده ها باشیم. این امنیت را باید  در همه ابعادش دقت داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در خصوص این جرم و جنایت صهیونیستی که در لبنان واقع شد به شما عرض می کنم که مردم باید به کمک مسئولین بیایند چون این کارها را نفوذی‌ها انجام می دهند.کسی نگوید به من ارتباط ندارد چون نفوذی ‌ها این غلط‌ها را انجام می‌دهند، مردم ما همان‌طور که در جریان ترور آمدند و جلوی تروریست‌ها گرفته شد امروز هم در قضیه نفوذ دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی دشمن باید دقیق و حساس باشند و اگر احتمال دادند ممکن است خطری باشد فوری به مسئولین مربوطه گزارش دهند و مسئولین هم با جدیت پیگیری و اقدام کنند و این وظیفه مردم است. اگر در وضعیت امروز دنیا کشوری بخواهد امن باشد مسلما مردم باید پای کار امنیت خود به دستگاه‌های امنیتی کمک دهند.

امام جمعه شیراز افزود: شما دیدید در برخی کشورها جاسوس موساد را رسما دستگیر کردند و در کشور ما نیز در سال‌های قبل بوده ولی اگر کسی بخواهد از این غلط‌ها کند باید بداند ذره بین یک ملت بزرگ او را می بیند و مقابل او می ایستند تا نتواند به کشور ضرر برساند اما دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی خاص که اطلاعات باشد باید وظایف خود را در این زمینه‌ها با توکل بر خدا خیلی جدی پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: بنده به یاد دارم که رهبر معظم انقلاب فرمودند در سال‌های اول انقلاب برخی افراد ساده و بازی خورده دشمن در دولت موقت می گفتند هواپیمای جنگی به چه درد می خورد. بعد آمدیم موشک بسازیم برخی از تریبون‌های مهمی گفتند موشک به چه درد ما می خورد؟ اگر امروز شما موشک نداشتید نتانیاهو تا وسط تهران را بمباران می کرد و دشمنان از موشک شما می ترسند. ما باید برای امنیت خود خرج کنیم وگرنه دشمن وارد می شود.

دستگاه‌های نظامی ما ابزارهای خود را بروز کنند

وی افزود: دستگاه‌های نظامی ما با کمال اقتدار باید از عرصه جنگ سایبری تا جنگ زمینی در مرز ابرازهای خود را کاملا به روز کنند و دائما درصدد این باشند که قدرت نظامی خود را تقویت کنند چون این باعث امنیت ما می شود.

آیت الله دژکام گفت: در مقابل این نگاه فریب خورده که در داخل می بینیم یکی از فراری های دوره شاه گفت من افتخار می کنم که کشورم در مقابل دشمن مقاومت می کند و اگر ایران می خواهد قدرتمند، عزیز و امن باشد باید اینها را داشته باشد. پس عزیزان در این راستا باید تلاش های مستمری انجام دهند.

وی افزود: الحمدالله کشور ما از کشورهای امن است و شکرگزار خدا هستیم و امیدواریم امنیتمان هر چه بیشتر تقویت شود اما تشکر از کسانی که امنیت را برای ما ایجاد کردند وظیفه ما است.

آیت الله دژکام با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس است، فراموش نکنیم جوانانی حتی روزهای اول جنگ اسلحه انفرادی وجود نداشت اما جانشان را سپر کرده و کشور را حفظ کردند.شهدای عزیز ۸ سال دفاع مقدس اگر منتظر می ماندند که ابزار جنگ بیاید اصلا جنگ جلو نمی رفت، گفتند هر چه ما ابزار نداریم نیروی انسانی قوی داریم و جبران می کنیم.

وی گفت: باید قدردان ارتشیان، سپاهیان و بسیجی‌هایی باشیم که سالیان دراز این زحمت را در جنگ کشیدند. آن روز آنها ایستادند که امروز دشمن از حمله مستقیم به ایران می ترسد و می داند دوباره همان جوان ها پیدا می شوند و کاری می کنند که در یک عملیات 36 هزار اسیر گرفتیم.  ایمان آنها قوی بود و اولین عامل از عوامل امنیت‌ساز ما همین ایمان نیروی انسانی ما است، ایمان کار می کند و در ادامه ابزار است که الحمدالله به دست بچه های خودمان ساخته می شود و در دفاع از کشور استفاده می شود.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: قدر می‌دانیم و ارج می‌نهیم همه زحمات نیروهای مسلح را که در زمینه امنیت تلاش کردند؛ خصوصا یاد و خاطره شهدا و ایثارگران سال‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را گرامی می داریم و به روح همه آن عزیزان درود می فرستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار