نماینده ولی فقیه در استان همدان:

فلسفه نماز جمعه ایجاد وحدت و وفاق در جامعه است،

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه فلسفه نماز جمعه و نماز جماعت‌ها، ایجاد وحدت و وفاق در جامعه است، گفت: وحدت یک شعار دینی و راهبرد و اساس در اسلام است. امامین انقلاب تلاش بسیاری برای احیا وحدت بین شیعه و سنی انجام دادند.
کد خبر: ۶۹۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳ - 20September 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: در هفته وحدت، باید مسئله وحدت در جامعه اسلامی و وفاق در بین مسئولان که شعار دولت است، مد نظر باشد. در روایتی از پیامبر (ص) آمده که مدارا کردن و کنار گذاشتن تفرقه‌ و وحدت در جامعه بالاتر از همه روزه و نمازهای مستحبی است. 

وی با بیان اینکه فلسفه نماز جمعه و نماز جماعت‌ها، ایجاد وحدت و وفاق در جامعه است، افزود: وحدت یک شعار دینی و راهبرد و اساس در اسلام است. امامین انقلاب تلاش بسیاری برای احیا وحدت بین شیعه و سنی انجام دادند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه معیار وحدت و وفاق باید مبتنی بر مشترکات باشد، گفت: امام علی (ع) که برای وحدت در جامعه بسیار تلاش کردند، اما در برابر کسانی که عهد شکنی کردند ایستادند. ما با برادران اهل سنت اشتراکات بسیاری داریم.

وی ادامه داد: در جنگ صفین چندین هزار نفر از لشکر امیرالمومنین (ع) از برداران اهل سنت بودند. امروز در جامعه اسلامی باید به تعالیم امام علی (ع) برگردیم.

شعبانی تصریح کرد: هر کس حرف از تفرقه و مشرک بودن فرقه دیگر بزند، برخلاف تعالیم دینی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، هویت کشورهای اسلامی با اعتقادات شکل می‌گیرد، پیامبر، قبله و حج واحد مشترکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید براینکه در عرصه سیاسی و وفاق نیز باید به مشترکات توجه شود، عنوان کرد: وفاق در جایی است که قانون اساس، ولایت و هدف‌های مقدس را قبول داشته باشند. چگونه می‌شود با کسی که دین و نظام اسلامی را قبول ندارد، وفاق کرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: برخی افرادی که امام علی (ع) را قبول نداشتند، حضرت با آنها نجنگید، حقوق شهروندی آنها را قطع نکرد اما به آنها مسئولیت نداد . دادن مسئولیت به افراد دارای شرایطی است که باید فرد آن را دارا باشد، خصوصا در عرصه نظام تعلیم و تربیت. 

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه اساتید و معلمان باید معتقد به هنجارهای دینی باشند، گفت: دانشگاه و مدارس منابع انسانی کشور را تربیت می‌کنند. شرط آنکه دانشگاه، اسلامی شود این است که مسئول آن خود معتقد به اسلام باشد.

شعبانی عنوان کرد: اگر متولیان نظام تعلیم و تربیت معتقد به اهداف الهی و اسلامی نباشد، دچار استحاله فرهنگی ریشه‌دار می‌شویم. در کنار توجه به نیازهای معلمان و جامعه فرهنگی لازم است در عرصه تامین معلم در استان نیز اقدامات لازم تدبیر شود.

وی با تاکید براینکه نیازمند توجه به کیفیت آموزش‌ها در مدارس دولتی است، گفت: در مدارس دولتی باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در سال‌های آینده جز نفرات اول کنکور باشند.علاوه بر تأمین معلم و سخت افزارها و ایجاد فضای با نشاط در مدارس، نحوه تعلیم و تربیت نیز مهم است.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکاه جنایت جدید رژیم صهیونیستی در لبنان نشان داد که باید از تولیدات داخلی حمایت بیشتری شود، متذکر شد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف داخلی در لبنان بود، اما بار دیگر با شکست روبرو شد و وحدت ملی در لبنان شکل گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار