مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع):

حضور شیعیان در محافل مختلف قرآنی، بسیاری از شبهات را برطرف می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری گفت: حضور شیعیان در محافل مختلف قرآنی، بسیاری از شبهات را پیرامون اهل تشیع برطرف می‌کند. برای نمونه بیشتر اوقات این شبهه مطرح بود که آن قرآنی که شیعیان تلاوتش می‌کنند، متفاوت از قرآن اهل سنت است. وقتی که قاریان شیعه به سرزمین وحی و به مکه رفتند و در آنجا به قرائت قرآن کریم پرداختند؛ سایر فرق مسلمین متوجه شدند که آن شایعات بی اساس است.
کد خبر: ۶۹۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ - 20September 2024

حضور شیعیان در محافل مختلف قرآنی، بسیاری از شبهات را برطرف می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، همزمان با هفته وحدت؛ آیین افتتاحیه دوره تربیت مربی حفظ تصویری قرآن کریم با حضور جمعی از فعالان قرآنی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «برهان باقری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام طی سخنانی ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) طی سخنانی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهونیستی در به شهادت رساندن مردم لبنان به وسیله پیجر؛ اظهار داشت: به امید خدا، رژیم اشغالگر قدس نفس‌های آخر خود را می‌کشد و انشاءالله امت اسلامی با حرکت  بر محور قرآن کریم و اهل بیت (ع) بساط آنها را جمع خواهد کرد.

وی در ادامه تشریح ابعاد مختلف وحدت در جوامع اسلامی گفت: قرآن کریم در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران محور وحدت را مشخص کرده است. خداوند می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا (و همگی به ریسمان خدا (قرآن و اسلام و هر گونه وسیله ارتباط دیگر) چنگ زنید، و پراکنده نشوید!)» بر اساس این آیه؛ تفرقه در امت اسلامی حرام است و هرکس با هر دیدگاه و مذهبی، به تفرقه در جامعه اسلامی دامن بزند، دچار فعل حرام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام با اشاره به اینکه برخی برای اعمال تفرقه‌آمیز خود توجیه شرعی می‌آورند، در ادامه یادآور شد: یکی از علما و مراجع عظام تقلید در گذشته گفته بود: «هرکس که غیبت مرا کند، من او را می‌بخشم به جز طلبه» چراکه این کار باعث می‌شود که سایرین توجیهی برای غیبت کردن پیدا کنند و باقی مردم از این طریق فاسد شوند. متأسفانه در برخی از فرق اسلامی همین طور است؛ ابتدا فرد مسلمان غیرمذهب خود را تکفیر می‌کنند و بعد از این راه اعمال تفرقه‌افکنانه خود را دنبال می‌نمایند.

وی در تکمیل صحبت خود افزود: چنین اعمالی، قطعاً هیچ گونه سازگاری با توصیه‌های اهل بیت (ع) ندارد و در جهت خلاف سیره آن بزرگواران است. آنها همواره بر زیست با سایر مذاهب اسلامی تأکید داشتند و توصیه‌شان به شرکت کردن شیعیان در مراسم مذهبی و دینی اهل سنت، مثل نماز جماعت و تشییع پیکر آنها، است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری تأکید کرد: تا زمانی که امت اسلامی به وحدت نرسد؛ وجود امام زمان (عج) ظهور نخواهند کرد چراکه یکی از علل شهادت ائمه علیهم‌السلام، همین نکته بوده است و آخرین ذخیره الهی وقتی ظهور می‌کند که دل شیعه و سنی به هم نزدیک شود.

وی افزود: شیعیان باید به گونه‌ای عمل کنند که طبق توصیه اهل بیت (ع) مایه آبرو و زینت آنها باشند به طوری که وقتی، یک نفر از مذهبی غیر از شیعه؛ یک نفر شیعه را دید باعث جذب آنها بشود. شاهد مثال این نکته؛ کمک‌های ایران به فلسطینی‌هایی است که سنی مذهب هستند. این اتفاق باعث شده که نگاه آنها نسبت به جامعه ایران و شیعیان تغییر پیدا کند و سایر جوامع اهل سنت نگاه مخصوصی به ایران داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) همچنین بیان کرد: حضور شیعیان در محافل مختلف قرآنی، بسیاری از شبهات را پیرامون اهل تشیع برطرف می‌کند. برای نمونه بیشتر اوقات این شبهه مطرح بود که آن قرآنی که شیعیان تلاوتش می‌کنند، متفاوت از قرآن اهل سنت است. وقتی که قاریان شیعه به سرزمین وحی و به مکه رفتند و در آنجا به قرائت قرآن کریم پرداختند؛ سایر فرق مسلمین متوجه شدند که آن شایعات بی اساس است.

وی با بیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی؛ همان حرکت به سمت ظهور امام عصر (عج) در ادامه یادآور شد: هنگامی که با رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، ایشان یکی از راهبرد‌هایی را که پایه‌گذاری کردند، ترویج وحدت در بین مسلمین بود که به همین خاطر؛ هفته وحدت بنیان گذاشته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها