بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت «هفته دفاع مقدس» و «هفته وحدت»

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیانیه‌ای به مناسبت هفته «دفاع مقدس» و هفته «وحدت» منتشر کرد.
کد خبر: ۶۹۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ - 21September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته «دفاع مقدس» و هفته «وحدت» بیانیه صادر کرد.
 
متن این بیانیه بدین شرح است: 
 
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و تحیّات الهی.
 
خداوند متعال درقرآن، تمامی پیروان ادیان توحیدی را به وحدت براساس مشترکات فرا می‌خواند. آیات فراوان در قرآن وجود دارد، که تأکید بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان دارد. از نظر عقل و منطق هم، کسانی که خداوند، پیامبرش و کتاب پیامبر را قبول دارند، باید در یک جبهه واحد قرار داشته باشند. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:"وَاعتَصَمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمِیعًا ولا تَفَرَّقُوا... " همگی به رشته دین خداچنگ زده، و به راه‌های متفرق نروید... هفته وحدت، تنها یک نام نیست و باید به عنوان یک نقشه راه والگوی حرکتی بدان نگریست. 
 
بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت «هفته دفاع مقدس» و «هفته وحدت»
 
در کشور پهناور ایران هزاران سال است که اقوام لُر، کرد، فارس، بلوچ، عرب، ترک، آذری، ... با مذاهب مختلف با وحدت و یکدلی در کنار هم زندگی می‌کنند و اوج این اتحاد و یکپارچگی در دوران دفاع مقدس بود؛ و امسال که هفته وحدت، «میلاد باسعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)» و تقارن آن با هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا ملت بزرگ ایران با بازخوانی درس‌ها و عبرت‌های آن دوران ماندگار به جوانان و آینده سازان، چراغ راه جهاد، مقاومت و پایمردی شهیدان والامقام و سربلندی و سرافرازی یک ملت را به نسل جدید روشن کنند تا با عمل به آن به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.
 
دفاع مقدس اوج وحدت بین همه‌ی مردم ونیرو‌های مسلح بود، چرا که این وحدت تأثیر شگرفی در پیروزی‌های رزمندگان اسلام برجای گذاشت.
 
دفاع مقدس نشان داد که مردم درپشت جبهه با حمایت‌های مادی و معنوی رزمندگان خط مقدم، توانستند با حفظ وحدت کلمه، نقش بسیار مهمی را در پیروزی در برابر دشمنان ایفا کنند.
 
امروز در برابر جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل هجمه‌های استکبار قرار داریم که تنها سلاح ما در این مبارزه، ایمان، حفظ وحدت کلمه و معنویت است که با تقویت آنها و با تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر، تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌توانیم هوشمندانه عمل کنیم و بر توطئه‌های دشمنان فایق آییم.
 
راه امام (ره) و سایه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مستدام باد.
 
 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار