رمز پیروزی بر رژیم صهیونیستی

همان‌گونه که وحدت ارتش و سپاه موجب پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد، اتحاد جهان اسلام هم می‌تواند موجب تسریع روند نابودی رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس شود.
کد خبر: ۶۹۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲ - 22September 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ملت ایران در شرایطی آغاز شد که از یک سو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل نوپا بودن و نداشتن تجربه و امکانات مورد نیاز، توان مقابله مؤثر با دشمن تا بن دندان مسلح را نداشت و از سوی دیگر، ارتش به دلیل شرایط جدیدِ رخ‌داده در پی انقلاب، از توان و انسجام لازم برای رویارویی با دشمن بعثی برخوردار نبود.

وحدت

عامل مهم دیگری که کار را برای رزمندگان اسلام سخت کرده بود، تصمیمات ابوالحسن بنی‌صدر در جایگاه فرمانده کل قوا بود که هم به بخش اعظم نیرو‌های ارتش اجازه ورود به عرصه جنگ را نمی‌داد و هم ظرفیت سپاه را در زمینه دفاع کاملاً نادیده می‌گرفت که همین موضوع در نهایت سبب سقوط خرمشهر و محاصره‌شدنِ آبادان شد.

سرانجام، عزل بنی‌صدر از سِمت فرماندهی کل قوا توسط امام خمینی (ره) زمینه نقش‌آفرینی بیش از پیش سپاه در جنگ و همچنین وحدت این نهاد انقلابی با ارتش جمهوری اسلامی را فراهم کرد؛ وحدتی که به اذعان بسیاری از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، زمینه‌ساز فتوحات متعددی برای لشکر اسلام شد و خاک پاک ایران اسلامی را از لوث وجود دشمن پاک کرد. 

دفاع مقدس تجلی‌گاه وحدت اقشار مختلف مردم با نیرو‌های مسلح نیز بود؛ چرا که همگی با یک هدف و انگیزه، در یک مسیر و به شکلی هماهنگ به تکلیف خود عمل کردند و نهایتاً به پیروزی رسیدند. 

اکنون که ۳۷ سال از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله می‌گذرد، ایران اسلامی به لطف انسجام ملی، بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس و بسط وحدت میان نیرو‌های مسلح به بازدارندگی دفاعی مطلوبی دست یافته است و امکان مقابله همه‌جانبه با هر متجاوزی را دارد. 

با عنایت به آنچه در خصوص تأثیرات وحدت بیان شد، امسال تلاقی «هفته دفاع مقدس» با «هفته وحدت» را نیز شاهد هستیم؛ آن‌هم در شرایطی که حدود یک سال از جنایات مستمر رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌گذرد و به جز کشور‌های محور مقاومت، سایر کشور‌های جهان اسلام تنها نظاره‌گر جنایات صهیونیست‌ها بوده‌اند؛ به گونه‌ای که هیچ‌گونه واکنش مؤثری را نه از حکام کشور‌های اسلامی شاهد بوده‌ایم و نه از ملت‌های مسلمان! 

روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت فرمودند که «ما امروز فاقد امّت اسلامی هستیم. کشور‌های اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی میکنند، امّا عنوان «امّت» را نمی‌توان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یک‌جهت نیستند. امّت یعنی مجموعه‌ی انسان‌هایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت می‌کنند؛ ما این‌جور نیستیم، ما متفرّقیم. نتیجه‌ی این تفرّق، سلطه‌ی دشمنان اسلام است.»

جبهه مقاومت به حول و قوه الهی توان مقابله با رژیم صهیونیستی و شکست این رژیم منحوس را دارد؛ اما عامل مهمی که می‌تواند توقف ماشین جنگی صهیونیست‌ها و نابودی غده سرطانی منطقه (اسرائیل) را تسریع کند، اتحاد همه ملت‌های مسلمان و تشکیل «امت اسلامی» به معنای واقعی کلمه است.

«وحدت» رمز پیروزی است و همان‌گونه که وجود اتحاد میان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در دفاع مقدس ثمربخش بود و موجب شکست دشمن بعثی شد، امروز نیز وحدت جهان اسلام و شکل‌گیری امت اسلامی می‌تواند به شکست و نابودی هرچه سریع‌تر رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس از چنگال صهیونیست‌ها منجر شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها