امیر حیدری: خیریه «اکرام باران رحمت» برای نگهداری فرزندان معلول کارکنان نزاجا راه‌اندازی شده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: موسسه خیریه اکرام باران رحمت را برای نگهداری فرزندان معلول کارکنان این نیرو که نیاز به نگهداری در چنین مراکزی دارند، راه‌اندازی کردیم. 
کد خبر: ۶۹۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷ - 22September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم افتتاحیه موسسه خیریه «اکرام باران رحمت» که با حضور جمعی از اعضای مجمع خیرین کشور و نیکوکاران عرصه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در نیروی زمینی ارتش ۳۱ «طرح لبیک» داریم که به صورت فرابخشنامه‌ای کارکنان نیرو را در قالب طرح‌هایی کمک می‌کند که یکی از این طرح‌ها کمک به بیماران صعب‌العلاج است؛ یعنی کسانی که روند درمانی سخت و طاقت‌فرسایی دارند و نگهداری آن‌ها جز در مرکزی مجهز، برای خانواده‌ها میسر نیست.

امیر سرتیپ حیدری: خیریه اکرام باران رحمت برای نگهداری فرزندان معلول کارکنان نزاجا راه اندازی شده است

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: موسسه خیریه «اکرام باران رحمت» نیروی زمینی ارتش را برای نگهداری فرزندان معلول کارکنان نیروی زمینی ارتش که نیاز به نگهداری در چنین مراکزی دارند، راه‌اندازی کردیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: سازمان بهزیستی تهران و خیرین در این زمینه به یاری ما آمدند و امروز با همراهی بهزیستی تهران و جامعه خیرین و موسسه خیریه الغدیر با مدیریت ‌های لازم اعمال‌شده، این موسسه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه اکرام باران رحمت در اراضی نیروی زمینی ارتش ایجاد شده است، گفت: کل هزینه‌های ساخت این مرکز را این نیرو پرداخت کرده است؛ اما برای اداره آن، ارتش یک ریال هم هزینه نکرده است و هزینه‌های اداره و خدمات را خیرین تقبل کردند.

امیر حیدری در پاسخ به این سوال که آیا همانند این خیریه در استان‌های دیگر برای افتتاح در نظر دارید، عنوان کرد: استان‌های دیگر الان در این برنامه نیست، اما برنامه‌ریزی کردیم که در چند استان مهم مرکزی مشابه و در مقیاس کوچکتر بسازیم؛ اما افتتاح نداریم.

فرمانده نزاجا در ادامه درباره طرح‌های جدید مهارت‌آموزی سربازان نیز گفت: در این زمینه پایگاه‌های متعددی در پادگان‌ها داریم. سربازی که فاقد شغل حرفه‌ای است در صورت تمایل، می‌تواند در پادگان‌های ارتش به عنوان یک انسان حرفه‌ای فارغ‌التحصیل و مدرک لازم به او داده شود. 

وی خاطرنشان کرد: سربازی که  مدرک دوره کارآموزی خود را گرفت، می‌تواند با ارائه آن به بانک‌های دولتی در ارتباط با بازگشایی مرکزی جهت کسب‌و‌کار وام بگیرد که البته نیروی زمینی ارتش در این زمینه پیشقدم است.

امیر حیدری اضافه کرد: ما در ۲۲۷ نقطه‌ای که استقرار داریم، ۲۲۷ مرکز برای مهارت‌آموزی اختصاص دادیم که در طول سال تعداد قابل ملاحظه‌ای از سربازان با دریافت مدرک و پروانه مربوطه فارغ می‌شوند؛ همچنین کارآفرینان نمونه‌ای داشتیم که از همین رهگذر کار یاد گرفتند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها