مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

عرصه‌های علمی قدرت‌آفرین هستند

سردار یوسفعلی‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از عرصه‌های قدرت‌آفرینی توجه به علم است، گفت: به دلیل تداوم دفاع و مقاومت، توجه به علم و عرصه‌های فناوری از موضوعاتی است که در گرامیداشت هفته دفاع مقدس به آن توجه می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴ - 22September 2024

عرصه‌های علمی قدرت‌آفرین هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در برنامه زنده صبح خراسانی که از سیمای استان پخش شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: در روزشمار هفته دفاع مقدس سال جاری به دلیل تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، یکم مهر به نام جوانان، علم و دانش‌پژوهی نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عرصه‌های قدرت‌آفرینی توجه به علم است، افزود: به دلیل تداوم دفاع و مقاومت، توجه به علم و عرصه‌های فناوری از موضوعاتی است که در گرامیداشت هفته دفاع مقدس به آن توجه می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دومین روز از هفته دفاع مقدس که با بازگشایی مدارس تقارن دارد به همه مدافعان راه خدا تاکید می‌کند که مسیر دفاع همه‌جانبه و بازدارندگی از علم‌پژوهی، تحقیق و توجه به معارف غنی اسلامی در حوزه دانش و علم می‌گذرد.

این مقام مسئول یادآور شد: یکی از جوامع هدفی که در دوران دفاع مقدس جانانه در میدان حضور پیدا کردند، جوانان دانش‌آموز و دانشجو بودند که از مدرسه و دانشگاه عازم جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: زنگ مقاومت و ایثار، این مفهوم را یادآوری می‌کند که نواختن زنگ ایثار باید در بستر زمان جریان داشته باشد و به پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف تاسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان که در محیط آرام به کسب دانش می‌پردازند باید توجه داشته باشند که این بستر مبارک را خون‌های پاک مجاهدان فراهم کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس رونق دانشگاه جبهه این بود که همه اقشار در کنار هم گرد هم بیایند و تمرین جهاد و دفاع کنند که امتداد آن، این روز‌ها جریان دارد و هر روز مشغول دفاع هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: بیش از هزار عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان ثبت شده که تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری جشنواره‌های ادبی، هنری و ورزشی، روایتگری در مساجد و مدارس، دیدار با خانواده شهدا و فضاسازی و تبلیغات محیطی از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.

سردار یوسفعلی‌زاده افزود: پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، روز چهارم مهر با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و مراکز استان‌ها نیز در ارتباط تصویری در این مراسم حضور خواهند شد. این مراسم در خراسان رضوی با محوریت مشهد در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و سراسر استان از طریق رسانه ملی شاهد این برنامه خواهند بود که پیش‌بینی می‌شود در این روز ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در سطح استان مورد تکریم قرار گیرند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها