آیت‌الله جوادی:

حوزه و دانشگاه است که جامعه را زنده می‌کند

آیت‌الله جوادی آملی گفت: خداوند در چندین آیه از شهید نام برده اما به شهدا قسم یاد نکرده؛اما به قلم و مرکب عالم قسم یاد کرده: «ن والقلم و ما یسطرون» چراکه قلم عالم شهیدپرور است، حوزه و دانشگاه است که جامعه را زنده می‌کند و راه انحراف را می‌بندد.
کد خبر: ۶۹۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ - 22September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب به دست آیت‌الله العظمی جوادی آملی برگزار شد.

حوزه و دانشگاه است که جامعه را زنده می‌کند

در این مراسم آیت‌الله العظمی جوادی آملی در سخنانی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت این ایام، اظهار داشت: امام صادق (ع) را پیامبر (ص) نامگذاری کردند قبل از اینکه آن حضرت به دنیا آمده باشند و فرمودند ششمین فرزند از این خاندان جعفر صادق است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: انسان به دنبال عمر ابدی و آب حیات است و این خواسته خوبی است اما باید بدانیم که این آب حیات و آب زندگانی نه مثل باران است که از آسمان ببارد و نه مثل چشمه است که از زمین بجوشد بلکه خداوند در قرآن می‌فرماید «استجیبوا للَّه و للرّسول اذا دعاکم لما یحییکم» دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید تا زندگی جاودان داشته باشید.  اگر انسان بخواهد زندگی کمال‌آفرین و عدل‌آفرین داشته باشد و اگر بخواهد مثل فرشته‌ها زندگی کند، باید از خدا و رسول او اطاعت کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها