رئیس‌‌جمهور: پیام ایران برای جهان، صلح و امنیت است

مسعود پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک گفت: به جای خونریزی و جنگ و کشتار، باید دنیایی درست کنیم که همه انسان‌ها بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند.
کد خبر: ۶۹۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵ - 23September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک، برای شرکت در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در گفت‌وگویی با اشاره به پیام جمهوری اسلامی ایران در این نشست، اظهار داشت: آنچه مشخص است، پیامی است که از طرف کشورمان برای صلح و امنیت داریم و تحقق شعار امسال سازمان ملل مبنی بر صلح و آینده توأم با توسعه برای همه مردم است.

پزشکیان: پیام ایران برای جهان، صلح و امنیت است

وی افزود: به جای خونریزی و جنگ و کشتار، باید دنیایی درست کنیم که همه انسان‌ها بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند؛ مستقل از رنگ و نژاد و قومیت و منطقه زندگی.

پزشکیان تأکید کرد: متأسفانه فعلاً دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به این شکل نیست؛ استاندارد‌های دوگانه وجود دارد، یک عده خوبند و عده‌ای هم بدون دلیل بدند؛ درنتیجه مشکلاتی که می‌بینیم به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: سازمان ملل آنچه اسرائیل بر سر مردم مظلوم غزه می‌آورد و کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند بدون توجه به ارزش انسانیت، جان انسان‌ها و حقوق بشر این جنایات رژیم غاصب را نمی‌بینید.

رئیس جمهور ادامه داد: این‌ها چرا نسبت به وضعیتی که در غزه در حال روی دادن است، فریاد نمی‌زنند؟ تازه خیلی اوقات با پررویی از جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه و کرانه باختری دفاع هم می‌کنند و بعد هم دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند. گفتارها و رفتارهای غرب تناقض، غیرقابل قبول و دروغ است.

پزشکیان یادآور شد: فرصتی که برای زندگی در کره خاکی داریم، برای همه انسان‌ها باید برابر باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها