عظمت دفاع مقدس را بشناسیم+ نماهنگ

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی که روز ۲۹ شهریور سال گذشته ایراد فرمودند، به واقعه دفاع مقدس، هدف دشمنان و اینکه از چه چیزی دفاع شد اشاره کردند.
کد خبر: ۶۹۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ - 23September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رسانه KHAMENEI.IR به‌مناسبت هفته دفاع مقدس مجموعه نماهنگ «عظمت دفاع مقدس را بشناسیم» را منتشر کرد.

عظمت دفاع مقدس را بشناسیم+ نماهنگ

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سخنان که روز ۲۹ شهریور سال گذشته آنها را ایراد فرمودند، به واقعه دفاع مقدس، هدف دشمنان، اینکه از چه چیزی دفاع شد و ... اشاره کردند.

«واقعه‌ دفاع مقدس یک برهه‌ برجسته و مهمی از تاریخ کشور ما است. این مقطع و این واقعه‌ مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم. ... عظمت این حادثه را از چند زاویه و از چند دیدگاه می‌شود مشاهده کرد: یکی از زاویه‌ آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد. 

در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود، و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد؛ این سه عنوان مهمی بودند که دفاع از اینها انجام می‌گرفت. طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود.

البته هدف جبهه‌ اساسی و مهم دشمن که حالا بعداً در آن بخش دوم شرح می‌دهم، مسئله‌ تمامیت ارضی نبود ــ این هدف صدام بود ــ هدف آنها انقلاب بود؛ آنها می‌خواستند این انقلابِ بی‌نظیر و کبیر و مهمی را که به برکت جانفشانی مردم در ایران اتفاق افتاده بود سرکوب کنند. 

این انقلاب توانسته بود نظام وابسته و فاسد حاکم بر کشور را برطرف کند، برکنار کند و یک نظام جدید، یک سخن نو را در این کشور حاکم کند؛ [یعنی] جمهوری اسلامی؛ جمهوری یعنی مردم‌سالاری، اسلامی یعنی دین: مردم‌سالاری دینی؛ حرف نویی بود در دنیا.

در تاریخ، حکومت‌های دینی داشته‌ایم، [ولی] بحث مردم‌سالاری در آن نبود؛ حکومت‌های مردم‌سالار ــ یا واقعی، یا صوری و اسمی ــ داشته‌ایم، [اما] بحثی از دین در آن نبود. حکومتی و نظامی که در آن، دین و دنیا، دنیا و آخرت، مردم و خدا دخالت دارند و سازنده‌ آن هستند، یک چنین چیزی بی‌سابقه بود؛ این اتفاق افتاده بود، می‌خواستند این را منکوب کنند، مقهور کنند و جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ هدفشان این بود. تا الآن هم هدف همین است. 

البته در این بین، یک آدم خبیث، زیاده‌خواه و دور از همه‌ اصالت‌های بشری و انسانی مثل صدام یک هدف دیگر هم داشت و آن اینکه در کنار نابود کردن جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی کشور را هم مورد تعرض و چپاول قرار بدهد و بخش‌های نفت‌خیز و ثروتمند کشور را بردارد و کشور را تجزیه کند؛ این هم بود، منتها اطرافِ دیگرِ قضیه به این خیلی اهمیت نمی‌دادند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها