شاعران شعر دری در بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی تجلیل شدند

روز شعر و ادب پارسی با برپایی همایش زبان پارسی و جغرافیای شاهنامه و آیین نکوداشت دو شاعر پیشکسوت مشهدی و افغانستانی گرامی داشته شد.
کد خبر: ۶۹۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 23September 2024

شاعران شعر دری در بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی تجلیل شدندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به بهانه روز شعر و ادب فارسی، همایش زبان فارسی و جغرافیای شاهنامه با حضور «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از اهالی ادب در تالار فرهنگسرای فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

حسین‌زاده در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری نکوداشت و تقدیر از شاعران خراسانی اظهار داشت: روز ملی شعر و ادب پارسی بهانه‌ای بود تا از زحمات شاعران و نویسندگان تقدیر کنیم. مشهد از دیرباز و فردوسی بزرگ در حوزه شعر و ادب پارسی اثرگذار بوده است. صد‌ها شاعر و نویسنده در این دیار زیسته و بزرگ‌ترین اثر حماسی در خراسان بزرگ سروده شده است.

وی افزود: حقیقت این است که زبان فارسی مرز ندارد. ارتباط ما با کشور در افغانستان و تاجیکستان از طریق زبان فارسی گره خورده است. این زبان در زمانی بین کشور‌های منطقه رواج داشته، اما با ورود استعمار سبب شده زبان فارسی وارد گرفتاری‌هایی شود و حافظه تاریخی آنها از بین رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: شاعران افغانستانی و ایرانی ما در کنار هم می‌نشینند و با روابطه‌ای دوستانه و برادرانه برای احیای زبان فارسی تلاش می‌کنند. برای ما فرصت مغتنمی است که امشب میزبان شاعران استان هستیم.

در این برنامه از مجید نظافت‌یزدی شاعر پیشکسوت مشهدی و ابوطالب مظفری شاعران شاخص مهاجر، با حضور شاعران و مسئولان استانی تجلیل شد.

در این نشست از کتاب شعر «مقاومت خراسان» که به‌کوشش سعید حیدری گردآوری شده است، رونمایی شد.

در این محفل ادبی شاعران، اساتید ادبی بزرگی از جمله محمد نیک، محمدکاظم کاظمی، عباس ساعی، قاسم رفیعا، بهزاد پورحاجیان، سیدحسین سیدی شعرخوانی پرداختند و از زحمات این دو شاعر برای شعر و زبان فارسی تقدیر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار