به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاعپرس، امیر دریادار «مهدی خواجهامیری» معاون هماهنگکننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دبستان ایثار شهرک شهید فکوری، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: امروز که شما در محیطی توأم با آرامش و امنیت و در سایه حمایت خانواده و تلاش معلمان دلسوز مشغول تحصیل هستید، کودکان زیادی در مناطقی مثل غزه حتی از کمترین امکانات زندگی محروم هستند؛ لذا بایستی قدردان خون شهدا باشیم که امنیت را برای کشور و همه ما به ارمغان آوردهاند.
امیر دریادار خواجهامیری با بیان اینکه دانشآموزان ریشه توسعه در کشور هستند، افزود: دانش آموزان نقش بسیار مهم و بزرگی در توسعه کشور ایفا میکنند، پس دانشآموزان باید باهمتی مضاعف تلاش کنند، زیرا علم روشنایی است و انسانهای عالم باعث قوی شدن فرد و جامعه خودشان میشوند و ان شاء الله شما عزیزان هم مصداق این موضوع هستید.
معاون هماهنگکننده وزارت دفاع با اشاره به اینکه پیشرفت صنایع دفاعی در کشور نماد خودباوری است، عنوان کرد: بهترین راهکار به عنوان مهمترین و اولین گام برای پیشرفت علم، ترویج خودباوری است که باید با اهتمام دانشآموزان و کمک اولیای دانشآموزان، آموزگاران محترم و دستگاههای مدیریتی گسترش یابد.
وی با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) که میفرمایند «علم را در کمسالی بیاموزید تا در بزرگسالی بزرگی کنید»، خاطرنشان کرد: بهترین راهنما برای انتخاب صحیح انسانها در مسیر زندگی علم خواهد بود و آنچه که شما در کودکی و نوجوانی یاد میگیرید در بزرگسالی برای شما ماندگار خواهد شد و راهنمای بسیار خوبی برای مسیر زندگیتان خواهد بود.
امیر خواجهامیری با بیان اینکه تزکیه و تربیت حتی قبل از علمآموزی اهمیت دارد، گفت: برای پیشرفت کشور توسط دانشآموزان دو عامل تهذیب و تعلیم باید در کنار یکدیگر باشند؛ زیرا که علم به تنهایی راهگشا نیست و علم با اخلاق و تهذیب است که راهگشا میشود و در این راستا باید در فضای خوب مدرسه برنامهریزی لازم صورت بگیرد.
معاون هماهنگکننده وزارت دفاع نقش کادر آموزشی و معلمان در نظام آموزشی را بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: نیاز است آموزگاران عزیز با تأثیرگذاری عمیقی که دارند در کنار مباحث آموزشی اهتمام بیشتری به مباحث اخلاقی و تربیتی نیز داشته باشند.
انتهای پیام/ 200