سردار عراقی: دشمن جرأت نگاه چپ به ایران را ندارد

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دشمن جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد و ما به قدری توانمند شده‌ایم که می‌توانیم دشمن را در هر مکانی به صورت نقطه‌زن هدف قرار دهیم.
کد خبر: ۶۹۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ - 23September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از سربازان که در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ همزاد تاریخ بشریت است و از آن روزی که زندگی بشر به صورت خانوادگی، قومی، قبیله‌ای، روستایی، شهری و کشوری شکل گرفت، همیشه بین انسان‌ها وجود داشته است.

قدرت ایمان ملت ایران عامل برتری ما در جنگ تحمیلی بود/ به قدری توانمندیم که می‌توانیم دشمن را در هر مکانی نقطه زنی و به آنها ضربه بزنیم

سردار عراقی با بیان اینکه جنگ به خاطر تضاد منافع، زیاده‌طلبی، منافع اقتصادی و سیاسی، و مباحث ایدئولوژیک و مذهبی انسان‌ها وجود داشته و اجتناب‌ناپذیر است، عنوان کرد: نمی‌توان وارد جنگ نشد؛ چرا که به گونه‌ای مقدمات را فراهم می‌کند که شما مجبور به دفاع از منافع خود شوید.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و در آن مقطع امام راحل با شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» علیه طاغوت قیام کرد و مردم با ایمان و با دست خالی همه همراه ایشان شدند.

وی ادامه داد: بر اساس خواست و اراده خداوند متعال انقلاب اسلامی پیروز شد و بلافاصله پس از پیروزی این انقلاب شکوهمند، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما را درگیر منازعات و درگیری‌های داخلی کردند و اجازه رشد و توسعه به ایران را ندادند. در چنین شرایطی اگر رهبری امام خمینی (ره) نبود، قطعاً کشور سقوط می‌کرد.

سردار عراقی با بیان اینکه قدرت ایمان ملت ایران عامل برتری کشورمان در جنگ تحمیلی بود، یادآور شد: دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد و امروزه دشمنان اسلام و ایران نمی‌خواهند رخداد‌های واقعی دوران درخشان دفاع مقدس به نسل جدید جامعه منتقل شود.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس، فرماندهان دوران دفاع مقدس را الگویی برای جوانان الگو دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی دشمن جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد و ما به قدری توانمند شده‌ایم که می‌توانیم دشمن را در هر مکانی به صورت نقطه‌زنی هدف قرار دهیم و به او ضربه وارد کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها