برنامه‌های اولین روز سفر رئیس‌جمهور به آمریکا

رئیس جمهور در اولین روز سفر به نیویورک برنامه‌هایی از جمله دیدار با رئیس جمهور ترکیه، دیدار با دبیر کل سازمان ملل و شرکت در اجلاس میثاق برای آینده را در برنامه دارد.
کد خبر: ۶۹۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰ - 23September 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس: مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری ایران، صبح یکشنبه یکم مهر در رأس هیئتی از دولت ایران، تهران را جهت شرکت در سی‌وهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به مقصد نیویورک، ترک کرد و شب گذشته وارد این شهر شد. 

برنامه های اولین روز سفر رئیس‌جمهور به آمریکا

اولین روز سفر پزشکیان به نیویورک امروز دوشنبه ۲ مهر آغاز شده که قرار است رئیس جمهور در اولین روز اقامت خود در نیویورک دیدار و گفت‌وگویی با مدیران رسانه‌های آمریکایی داشته باشد و مدیران این رسانه‌ها مسائل و ابهامات خودشان را درخصوص مواضع جمهوری اسلامی در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی مطرح کنند و رئیس‌جمهور نیز به سؤالات آنها پاسخ خواهد داد.

همچنین رئیس‌جمهور امروز دیداری نیز با گروه «الدر» دارد که متشکل از نخست‌وزیران و رؤسای جمهور سابق است که در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافته‌اند و قرار است در این گفتگو‌ها با هدف برقراری صلح و امنیت در جهان تبادل نظر کنند.

رئیس جمهور امروز چند دیدار دیگر از جمله با رئیس‌جمهور ترکیه، پادشاه اردن و آنتیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواهد داشت. همچنین مراسم امضای دفتر یادبود سازمان ملل هم امروز با ورود رئیس‌جمهور به مقر سازمان ملل متحد انجام خواهد شد و بعد از ظهر به وقت محلی نیز پزشکیان دیداری با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان خواهد داشت.

پزشکیان امروز نیز دیدار‌هایی با مقامات اروپایی، از جمله رئیس شورای اروپا و رئیس‌‎جمهور فنلاند خواهد داشت و بعد از آن در اجلاس «میثاق برای آینده» حضور و سخنرانی خواهد داشت. «میثاق برای آینده» یک اجلاس جانبی است که امسال در تالار «قیمومیت» مقر سازمان ملل برگزار می‌شود و رؤسای جمهور شرکت‌کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای و پیشرفت کشور‌ها و برقراری صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو خواهند کرد.

محور گفت‌وگو‌های دوجانبه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نیویورک مسائلی از جمله موضوعات جهانی، به‌ویژه موضوع غزه و راهکار مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و ایجاد آتش‌بس در این منطقه است و رئیس‌جمهور در این گفت‌وگو‌ها در این خصوص به بحث و تبادل نظر با همتایان خود خواهد پرداخت.

قرار است مسعود پزشکیان در ساعات پایانی اولین روز سفرش به نیویورک گفت‌وگویی با «فرید زکریا» مجری شبکه خبری تلویزیونی آمریکایی (CNN) داشته باشد.

همچنین مسعود پزشکیان فردا (سه‌شنبه ۳ مهر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است سخنرانی کند.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها