مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزان کرمانشاه:

زنان در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس جان خود را نثار کردند

«کهریزی» گفت: زنان در تمامی عرصه‌ها طی هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود و با تشویق فرزندان برای حراست از نظام و انقلاب حماسه‌سازانی، شجاع بودند.
کد خبر: ۶۹۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ - 23September 2024
زنان در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس جان خود را نثار کردندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،«مریم کهریزی» مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزان استان کرمانشاه امروز با متناسب با شعار «زنان، خانواده و سلامت» نام‌گذاری شده است در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زنان نقش محوری مهم در جامعه دارند تا جایی که خداوند حتی در ۱۴ معصوم یک زن قرار داده تا الگو و اسوه تمام بشریت باشد.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزان استان کرمانشاه ادامه داد: زن هم مادر است، هم همسر و هم معلم؛ در نقش مادری به عنوان مکتبی که اگر خوب ساخته باشد، ملتی خوب و نجیب را سازد.
 
وی با اشاره به فرمایشات امام (ره) که از دامن زن مرد به معراج می‌رود، تصریح کرد: خود حضرت امام تربیت یافته یکی از این زنان و مادران جامعه ما است که شخصیت امام یکی از بارزترین و بزرگترین رهبران به شمار می‌رود که با حرف و عمل خود جامعه بشری را به سوی قله‌های پیروزی و عزت و افتخار هوایت کند.
 
وی افزود: اسلام از زن حمایت می‌کند و آن را در برابر مرد قرار می‌دهد، اما نه به عنوان یک ابزار چرا که زن همچون سایر آزاده‌ها، آزاده است؛ بنابراین تربیت نسل هم یکی از وظایف زن است که مهمتریم وظیفه زن مسلمان آزاده به شمار می‌رود، البته تربیتی که مورد رضایت خداوند و اهل بیت (ع) باشد.
 
وی در اشاره به دیگر فرمایشات امام راحل (ره) مبنب بر اینکه قرآن کریم انسان‌ساز است و زن‌ها هم انسان‌ساز هستند، ادامه داد: زنان مسلمان نقش ساختن و تربیت یک جامعه کوچک که خانواده است را برعهده دارند نقش زنان در جامعه بسیار مؤثر است، چرا که زن در جامعه می‌تواند در دامن خود فرزندان و نسلی را تربیت کند برای ساختن یک جامعه که از برکت وجود آنها نه‌تن‌ها یک جامعه بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده می‌شوند.
 
کهریزی خاطرنشان کرد: اهمیت نقش رسالت زنان در تربیت و پرورش نسل باید دید که به حمدالله زنان جامعه ما با تأسی گرفت از الگوی خود بانو حضرت فاطمه زهرا (س) توانستند در تمامی عرصه‌ها طی هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود و با تشویق فرزندان برای حراست از نظام و انقلاب حماسه‌ساز شوند.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزان استان کرمانشاه گفت: زنان در تمامی عرصه‌ها طی هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود و با تشویق فرزندان برای حراست از نظام و انقلاب حماسه‌سازانی، شجاع بودند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار