سخنگوی دولت: رئیس جمهور آبان ماه برای نشست بریکس به روسیه می‌رود/ موضوع FATF در چارچوب منافع ملی پیگیری خواهد شد

مهاجرانی گفت: موضوع FATF شامل چهار معاهده است که دو معاهده را ایران با آن همکاری می‌کند و دو تا باقی مانده؛ یکی پالرمو و دیگری سی اف تی، این موضوع در چارچوب مصالح نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.
کد خبر: ۶۹۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵ - 24September 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت چهاردهم در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های جمعی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف عمیق از وقوع حادثه طبس این ضایعه را به همه جامعه کارگری و به خصوص خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کند. از این رو دولت با جدیت برای بهبود شرایط کار برای افزایش ضوابط ایمنی تلاش می‌کند.

سخنگوی دولت: رئیس جمهور پیام صلح ملت ایران را مخابره خواهد کرد

مهاجرانی خاطرنشان کرد: گزارش از چگونگی این واقعه تلخ به هیات دولت و به مردم ایران ابلاغ خواهد شد، در ادامه لازم است با ابراز نگرانی از گسترش جنگ در منطقه و جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان محکومیت قاطع دولت ایران را اعلام کنم. ما خواستار برگزاری فوری جلسه شورای عالی امنیت سازمان ملل هستیم.

وی افزود: لازم است به سفر آقای رئیس جمهور به نیویورک اشاره کنم آقای پزشکیان در این سفر تلاش خواهد کرد که نماینده‌ای درخور و در شأن مردم ایران باشد که خواستار مقابله با زورگویی مستکبران و ایجاد جهانی مملو از صلح است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای رئیس جمهور، وفاق یک سکوی پرتابی یر‌ای ترویج وحدت بین مسلمانان و کشور‌های همسایه است. لازم است آغاز سال تحصیلی جدید را به همه سازندگان آینده ایران هستند تبریک عرض کنم.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: لازم است از انتصاب اولین استاندار سنی و بکارگیری جوانان و زنان در عرصه مدیریتی تشکر داشته باشم. همچنین بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها موضوعی است که جای تشکر دارد.

وی درخصوص وعده‌های رئیس جمهور درخصوص fatf تصریح کرد: این معاهده بین‌المللی چهار بند دارد که دو بند آن را جمهوری اسلامی ایران سال‌های متمادی اجرا کرده است. اما دو بند دیگر در ایستگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام است که با مذاکرات دولت با مجمع امیدواریم هر چه زودتر منتج به نتیجه شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همه ما تمام کردند و گفتند اگر بتوانیم تحریمها را برداریم حتی یک ساعت هم نباید معطل کنیم، ما قطعا برای رفع تحریمها اقدامات جدی انجام خواهیم داد اما همانطور که وزیر امور خارجه گفتند ما عزتمندانه به مذاکره با تحریم کنندگان می پردازیم، موضوع رفع تحریم ها یک سازوکار دو طرفه است که باید توسط طرف مقابل هم رسمیت داشته باشد.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: شعار دولت چهاردهم وفاق ملی است، لازم است در این راستا از مجلس شورای اسلامی به دلیل رای اعتماد کامل به دولت که در نوع خود همکاری قابل توجهی بین قوا تلقی می‌شود قدردانی کنم؛ وفاق پروژه نیست بلکه مسیر و پروسه است، وفاق مسیری است که باید به آرامی آن را طی کنیم. ما تاکنون خروجی‌های خوبی داشتیم که می‌توانیم به انتصاب اولین استاندار اهل تسنن و بکارگیری زنان و جوان اشاره کنم. خدا را شاکریم که وفاق به یک گفتمان در جامعه ایرانی تبدیل شده است.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت و تسهیلات برای جوانان در راستای ازدواج یکی از موضوعات بسیار راهبردی است که همه باید بر آن توجه داشته باشند، ما بر این مهم تاکید داریم که مصوبات دولت قبل را اجرا کنیم ما هر مصوبه ای که در زمینه جوانی جمعیت باشد انجام می‌دهیم.

سخنگوی دولت درخصوص آزادی زندانیان که رئیس قوه قضائیه در گذشته درخصوص آن مباحثی مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: در حالی که اصل تفکیک قوا به رسمیت شناخته می شود اما کلید واژه وفاق برای حل مشکلات یک اقدام اساسی است، ما بسیار تشکر می‌کنیم از قوه قضاییه که در زمینه عفو و تخفیف مجازات برخی افراد گام‌های اساسی برداشته است.

وی افزود: موضوع سخنگوی اقتصادی و سایر سخنگویان بخش‌های دولت هنوز به جمع بندی کامل نرسیده است، بنده در حیاط دولت و نشست سخنگوی در خدمت شما عزیزان هستم و اگر شما خبرنگاران عزیز پیشنهادهایی داشته باشید پذیرای پیشنهادهای شما هستم.

سخنگوی دولت درخصوص وضعیت بازنشستگان بیان کرد: تلاش بر این است که بازنشستگان هیچ‌گونه آسیبی نبینند و نوسانات درآمدی، آنها را اذیت نکرده و آزار ندهد، لذا باید به آثار تورمی اقدامات هم توجه داشت. تعهداتی که به بازنشستگان داده شده است بر سر جای خود است و طبق آن چیزی که مشخص شده، کارها دنبال خواهد شد.

مهاجرانی تصریح کرد: رئیس جمهور تأکید دارد، بدون آنکه مردم بدانند کاری را انجام نداده و مردم را غافلگیر نخواهد کرد. از سویی نیز چک بلامحل نخواهیم کشید. نکشیدن چک بلامحل یکی از نکاتی است که در دولت دنبال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نظر دولت درخصوص مسأله افزایش پایان هفته اظهار داشت: لایحه دولت سیزدهم مبنی بر این بود که حجم زیادی از ادارات در تهران و شهرهای بزرگ تعطیل هستند، گفته شده بود با رعایت حفظ ساعات کار، روز پنج‌شنبه تعطیل شود و موضوع افزایش تعطیلی مطرح نبود. اگر روز تعطیلی بیشتر شود بهای تمام شده در بخش خصوصی بیشتر می‌شود و در قانون اساسی هم جمعه تعطیل رسمی است. نظر ما بازگشت به لایحه دولت سیزدهم است.

سخنگوی دولت درباره برخی تلاش‌ها و اظهارنظرها علیه دولت گفت: گام اول وفاق این است که صدای دیگران را بشنویم؛ باید حرف‌ها را شنید و کمک کرد در جامعه به سمتی برویم که جامعه متحد داشته باشیم. مردم از دعواهای سیاسی خسته هستند و می‌خواهند رفاه، آسایش و آرامش را تجربه کنند. رأی بالای اعتماد مجلس نشان از وفاق است و طبیعی است که برخی افراد نیز هم‌نظر نباشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و برنامه دولت در این موضوع، گفت: تلاش بر این است که این قشر محترم مورد آسیب قرار نگیرند. تعهداتی که به این عزیزان داریم و آنچه قانون‌گذار مشخص کرده، دنبال می‌شود و رییس‌جمهور هم گفته‌اند که ما مردم را غافلگیر نمی‌کنیم و با مردم مرتبط هستیم.

مهاجرانی درباره برنامه‌ها و اهداف سفر پزشکیان به نشست بریکس خاطرنشان کرد: سفر ایشان به روسیه و حضور در اجلاس روسای جمهور بریکس ابتدای آبان انجام می‌شود و دیدارهای دوجانبه با رییس‌جمهور روسیه خواهند داشت. سند راهبردی بین دو کشور نهایی شده ولی درباره زمان و مکان امضای آن باید منتظر ماند تا جمع‌بندی‌ها قطعی شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص عدم پرداخت مطالبات داروسازان اظهار داشت: همان‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرد، انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بودجه عمومی را داشتیم که باید منابع دارویی به بودجه عمومی بیاید تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها