مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

نقش تاریخی بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود

سردار «اسلامی» در پنجمین آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان البرز که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزارشد؛ گفت: نقش تاریخی بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود.
کد خبر: ۶۹۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ - 25September 2024

نقش تاریخی بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز امروز در آیین نکوداشت از بانوان ایثارگر و همسران رزمندگان این استان که در سالن شهدای کانون شهید سبحانی برگزار شد؛ اظهار داشت: بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس و پس از آن حماسه بزرگی در سربلندی ایران اسلامی خلق کرده اند که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به همین سبب باید درباره اهمیت نقش تاریخی بانوان در دفاع مقدس به صورت تخصصی پژوهش شود و با گردآوری اسناد و مستندات این حضور ارزشمند در تاریخ ثبت شود.

وی با بیان اینکه زنان در دفاع مقدس علاوه بر نقش مهمی که در پشتیبانی از جبهه داشتند، ستون و بنیان خانواده را حفظ کردند و این مسأله آرامش خاطر بزرگی به رزمندگان داد تا با خیال آسوده در جبهه‌های جنگ علیه دشمن بجنگند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران برای آنها قوت قلب بودند، تصریح کرد: بانوان پس از دوران جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در پرستاری و پشتیبانی از جانبازان و ایثارگران داشتند و با صبوری خاص پای ارزش‌های دفاع مقدس ایستادند.

سردار اسلامی با اشاره به اهمیت جمع آوری تاریخ شفاهی و خاطرات حضور بانوان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جمع آوری تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و خاطرات شفاهی بانوان ایثارگر از دفاع مقدس باید با سرعت بیشتری اجرای شود تا این میراث ارزشمند برای آیندگان در تاریخ ثبت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار