آیین رونمایی از کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ - 25September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» خاطرات امیر آزاده خلبان ذوالفقاری که در مصاحبه با این آزاده و پژوهش‌های صادق وفایی نگارش شده است، با حضور جمعی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

آیین رونمایی از کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» برگزار شد

حسینعلی ذوالفقاری متولد ۱۳۳۰ است که پس از ورود به نیروی هوایی، برای آموزش به آمریکا اعزام و پس از بازگشت به ایران، هواپیمای فانتوم را برای پرواز انتخاب کرد. ذوالفقاری یکی از خلبانان پایگاه سوم شکاری همدان بود که در دوران خدمت خود با خلبانان و اسطوره‌هایی، چون قاسم پورگلچین، محمود اسکندری، داریوش ندیمی، فرج‌الله برات‌پور، جلیل پوررضایی و… همراه بوده است. وی از چهره‌هایی، چون شهید مصطفی چمران، شهید احمد کشوری و ابوالحسن بنی‌صدر نیز خاطراتی دارد.

این‌خلبان پس از پیروزی‌های مراحل مختلف که به‌مرور باعث آزادسازی خرمشهر شدند، در روز ۱۸ اردیبهشت یعنی یک‌ روز پس از بمباران موفق پل استراتژیک و شناور عراق روی اروندرود توسط محمود اسکندری، در ماموریت بمباران چهار کیلومتر از جاده عقب‌نشینی نیرو‌های دشمن در جاده جفیر-طلاییه، مورد اصابت پدافند زمین به هوا قرار گرفت و با محمدعلی اعظمی خلبان کابین عقب خود از هواپیما خارج شد و به اسارت دشمن درآمد. او با تحمل بیش از هشت سال اسارت و بودن در جمع اسرای مفقودالاثر، شهریور ۱۳۶۹ به میهن بازگشت.

ذوالفقاری پس از بازگشت از اسارت، در قامت خلبان مسافربری به خدمت پرداخت و چندسال پیش بازنشسته شد.

خاطرات امیر آزاده خلبان ذوالفقاری در «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در ۹ فصل تدوین شده‌اند که عناوین این کتاب به این‌ترتیب است: «اتاق بازجویی و آن‌زن نامحترم»، «در ایران اجکت نداریم!»، «پشت پیکر شهدا پناه گرفته‌ایم!»، «مبارزه با دیوار‌های زندان»، «شیر حلال!»، «رقص باله فانتوم‌ها بین دره‌ها»، «رویای آن‌بانوی روی‌پوشیده»، «نقشه فرار» و «برنمی‌گردید، زنده بمانید و بپرید بیرون!». این‌کتاب با ۲۳۶ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها