همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

رونمایی از ۷۲ عنوان کتاب در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان قم

همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس استان قم و رونمایی از ۷۲ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت امروز همزمان با سراسر کشور در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱ - 25September 2024

رونمایی از ۷۳ عنوان کتاب در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس استان قم در پنجمین روز از ایام گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز حماسه بزرگ ملت ایران در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی اظهار داشت: خدای را شاکر هستیم که از شهیدان والامقام و خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و خالقان حماسه هشت سال سلحشوری، پایمردی و حماسه عاشورایی فرزندان این مرزوبوم با بروز باور‌های دینی و سجایای اخلاقی ملت ایران در برابر تهاجم دشمن، برگ زرینی از تاریخ عزت و کرامت ایران اسلامی را در سایه صلابت و رهبری حضرت امام (ره) به ثبت رساند.

وی افزود: بدون شک تبیین آن دوران سراسر نور و حماسه با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند گره گشای تحقق جامعه انسانی و الهی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی و تبدیل تهدید‌های بزرگ به فرصت‌های ارزشمند باشد و ما را به قله مد نظر مقام عظمای ولایت نزدیک کند.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در پایان از استاندار قم و کمیته‌های ۶ گانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح، بنیاد شهید، شهرداری و شورای اسلامی شهر، صداوسیما و اصحاب رسانه، امور بانوان، مسئولان روابط عمومی و دیگر بخش‌ها در سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس تقدیر کرد.

در ادامه، سیدمحمد آقامیری استاندار قم و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، در سخنان کوتاهی هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت تاکید کرد.

در همایش فوق، از حسین گلستانی قهرمان تیم پارالمپیک والیبال و فرزند جانباز، فاطمه آقازاده نژاد دختر شهید راه قدس سردار علی آقازاده نژاد، حسینعلی طاهری پدر شهید فراجا جواد طاهری، زهرا شعبانی همسر امیر قاسم حمید از شهدای ارتش و نخستین شهید قمی دوران دفاع مقدس، اعظم اکبری همسر سردار شهید عباس عاصمی از شهدای سپاه قم در شمال غرب، فاطمه حسینی نیا همسر شهید محمد امینی، محترم رضایی ادریانی مادر شهیدان حسنعلی و روح الله رضایی و مریم یوسفی فرزند شهید حسین یوسفی با اهداء هدایایی تجلیل شد.

همچنین علی‌محمد احدطجری و مهدی جعفری دو آزاده جانباز ۷۰ درصد و علی محسنی سیف آبادی از پیشکسوتان جهاد سازندگی و ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ در سال های دفاع مقدس، در همایش فوق مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان مراسم فوق، از ۷۲ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت، تولید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولان حاضر، رونمایی شد.

این مراسم با پخش و استماع سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ارتباط تصویری، ادامه یافت و در پایان، حاضرین از سفره متبرک مسجد مقدس جمکران بهره‌مند شدند.

در مراسم فوق، آیت الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم، سرهنگ جعفر کریمی فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و فرمانده ارشد ارتش در استان، حجت الاسلام احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه بین المللی قم، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، دادگستری، کتابخانه‌های عمومی استان قم و نمایندگانی از شهرداری و دیگر دستگاه‌های استان و جمع زیادی از پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار