وزیر بهداشت: باید از تجارب دوران دفاع مقدس در مواجهه با بیماری‌ها استفاده کرد

ظفرقندی گفت: در دوران دفاع مقدس بواسطه پشتیبانی مردم توانستیم بر دشمن غلبه کنیم. در فراگیری کرونا هم مردم به پشتیانی از کادر درمان و بیماران حاضر شدند و توانستیم بر مشکلات این‌ حوزه غلبه کنیم.
کد خبر: ۶۹۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳ - 26September 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «محمدرضا ظفرقندی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (پنجشنبه) در افتتاحیه همایش «درس‌آموخته‌های کرونا» که در مرکز ‌همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: آموزش یکی ‌از موضوعات ‌مهم در مدیریت و کاهش حوادث، بیماری و موضوعاتی این‌چنینی است لذا همواره باید به جایگاه علم و معلم در حوزه‌های مختلف احترام بگذاریم.

وزیر بهداشت: باید از تجارب دوران دفاع مقدس در مواجهه با بیماری‌ها استفاده کرد

ظفرقندی افزود: هر‌ کجا مردم در پشتیبانی از نظام حاضر شدند موفقیت‌های بسیاری به دست آوردیم همانند دوران دفاع مقدس که بواسطه حضور مردم در پشتیبانی إز ‌جبهه‌ها توانستیم بر دشمن غلبه کنیم؛ در فراگیری کرونا نیز مردم به پشتیانی از کادر درمان و بیماران حاضر شدند و این‌گونه توانستیم به بخش زیادی از مشکلات این حوزه غلبه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همان‌گونه که اوایل دوران دفاع مقدس در حوزه درمان دانش زیادی نداشتیم، در فراگیری کرونا هم همین معضل حاکم بود، به این ‌معنی که دانش زیادی برای درمان بیماران کرونایی نداشتیم لذا درس‌آموخته‌ها می‌توانند ما را در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر کمک ‌کند.

وی ‌اضافه کرد: زمان‌هایی در دفاع مقدس گذشت که تعداد مجروحان کاهش می‌یافت به همین خاطر تعدادی از کادر درمان به منازل خود بازمی‌گشتند اما هم‌زمان بودند نفراتی که زمان خود را برای بررسی و پژوهش در درمان مجروحان صرف می‌کردند که اکنون نیز که ابتلا به کرونا کاهش یافته، باید همانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار