نماینده مجلس: ارزش‌های دفاع مقدس قابل تکثیر به کل جهان اسلام است

مقتدایی گفت: ارزش‌ها، اعتقادات و حقایق دفاع مقدس قابل تکثیر برای سایر بخش‌های جهان اسلام به ویژه محور مقاومت است.
کد خبر: ۶۹۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶ - 27September 2024

«عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ یاد و خاطره شهدای و ایثارگران دفاع مقدس و بازگویی حماسه‌های بینظیر آن دوران اظهار داشت: یکی از قله‌های همکاری‌های ملی و مبتنی بر رویکرد اعتقادی دفاع مقدس است، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس یعنی هویت یک ملت که آن، ملت بزرگ ایران است برای دفاع از ارزش‌ها برجسته شود.

نماینده مجلس: ارزش‌های دفاع مقدس قابل تکثیر به کل جهان اسلام است

مقتدایی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس فقط یک مقطع تاریخی یا یک منطقه جغرافیایی یا یک لحظه و رخداد آنی نیست. بلکه دفاع مقدس یک اندیشه و مکتب غنی است، دفاع مقدس مملو اندیشه‌های ژرف مادی و معنوی نشأت گرفته از مکتب امام حسین (ع) است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک منبع تغذیه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای آینده ملت ایران است. به همین دلیل است که اگر فیلم‌نامه یا داستانی نوشته می‌شود، می‌تواند در پدید آوردن روحیه حماسی و اعتقادی و جهادی جامعه ایرانی موثر باشد.

وی افزود: به همین جهت توصیه امامین انقلاب اسلامی این بوده است که از این ذخیره تمام نشدنی برای حال و آینده کشور استفاده شود. شهدا صرفاً یک کار فردی انجام نداده‌اند، بلکه آنها هم خودسازی های فردی و هم تلاش برای سازندگی جامعه را دنبال کرده‌اند،

مقتدایی تصریح کرد: دفاع مقدس قابل تکثیر در بین ملل دیگر جهان است. ارزش‌ها، اعتقادات واقعیت و حقایق دفاع مقدس قابل تکثیر برای سایر بخش‌های جهان اسلام به ویژه محور مقاومت است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها