رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی:

آستان قدس رضوی حامی هنرمندان صنایع خلاق فرهنگی است

طالبی گفت: آستان قدس رضوی درصدد است در راستای نشر فرهنگ رضوی و دفاع از ارزش‌های اسلامی، از هنرمندانی که در صنایع خلاق فرهنگی و سایر امور هنری فعالیت می‌کنند، حمایت کند تا بتواند اثرگذاری بهتری را از طریق هنر نسبت به مخاطبان خود، در داخل و خارج از کشور، داشته باشد.
کد خبر: ۶۹۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 26September 2024

آستان قدس رضوی حامی هنرمندان صنایع خلاق فرهنگی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، فیلم مستند «من محمدحسن را دوست دارم» و فیلم کوتاه «دِلِلول»، از آثار تولیدی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مشهد مقدس، با حضور «عبدالحمید طالبی»، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، «امیرمهدی حکیمی»، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری این آستان مقدس و جمع پرشوری از مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و هنردوستان مشهدی، در سینما هویزه برگزار شد.

در این آیین، ابتدا فیلم مستند من محمدحسن را دوست دارم که به کارگردانی «سید محمد محمدی‌سرشت» و تهیه‌کنندگی «هاشم مسعودی» و «مجتبی احسانی» تولید شده است، اکران شد. این اثر به ماجرای شگفت‌انگیز شفای محمدحسن، یک بیمار سرطانی لبنانی در حرم امام رضا (ع) پرداخته و سرنوشت عجیب او را به تصویر کشیده است.  در ادامه نیز فیلم کوتاه دللول، که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سعید ولی‌زاده» تولید شده است، به روی پرده سینما رفت. این فیلم روایتگر داستانی با موضوع دفاع مقدس و رضوی است؛ چنان‌که در تعریف آن آمده است؛ «سال‌ها گذشته، جنگ خیلی وقت است که تمام شده، اما داغ سلیمه هنوز تازه است. داغ فرزند پایانی ندارد».

حمایت آستان قدس رضوی از هنرمندان 

در ادامه مراسم طالبی طی سخنانی اظهار داشت: این دو اثر خوب و ماندگار که با حمایت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مشارکت هنرمندان حرفه‌ای مشهدی تولید و اکران شده، مرتبط با دوران دفاع مقدس و لبنان است که هر دو، پیوند امام رضایی نیز دارد. 
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی درصدد است در راستای نشر فرهنگ رضوی و دفاع از ارزش‌های اسلامی، از هنرمندانی که در صنایع خلاق فرهنگی و سایر امور هنری فعالیت می‌کنند، حمایت کند تا بتواند اثرگذاری بهتری را از طریق هنر نسبت به مخاطبان خود، در داخل و خارج از کشور، داشته باشد.

شهید آوینی؛ هنرمندی پرکار و مخلص

در بخش دیگری از این مراسم؛ «مرتضی شعبانی» مستندساز و تهیه‌کننده فعال در عرصه سینمای مستند کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهید سید مرتضی آوینی، به بیان مطالبی درباره فعالیت‌های هنری این شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن، پرداخت و به تولید مجموعه‌هایی همچون «حقیقت» و «روایت فتح» توسط وی، اشاره کرد. 

شعبانی از شهید آوینی به‌عنوان هنرمندی پُرکار نام برد و اظهار داشت: این شهید هنرمند از یک‌سو، مبدع تولید خاصی از مستند جنگ بود و از سویی دیگر، نشان داد که چگونه پس از پایان جنگ نیز می‌توان مستند ساخت.
این فعال سینمایی با تأکید بر اینکه شهید آوینی برای رضای خدا فعالیت هنری می‌کرد، افزود: آثار مکتوب و تصویری آوینی نیز به دلیل اخلاصش، ماندگار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها