رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت:

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

«آهنگر» با بیان اینکه در ایام دومین کنگره شهدای استان مازندران هستیم که با ماهیت تماماً فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: این رویداد فرصت بسیار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۹۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ - 26September 2024

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «احسان آهنگر» رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه در ایام دومین کنگره شهدای استان مازندران هستیم که با ماهیت تماماً فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این رویداد فرصت بسیار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس اتفاق بزرگی در انقلاب اسلامی است که باید ابعاد مختلف این واقعه را به نسل‌های بعدی، منتقل کنیم، حوزه هنر را یک حوزه متفاوت و اثرگذار در حوزه دفاع مقدس برشمرد و افزود: باید از ابزار هنر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

این مسئول کتاب را یکی دیگر از ابزار‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی استان مازندران خبر داد و گفت: این نمایشگاه در حاشیه برگزاری دومین کنگره شهدا از هشتم الی ۱۳ مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در قائمشهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد در هر سال تنها یک‌بار در استان‌های برگزارکننده کنگره شهدا اتفاق می‌افتد، بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این رویداد جلسات متعددیی شکل گرفته است.

آهنگر با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ انتشارات کشور در این نمایشگاه ثبت نام کردند، اذعان داشت: ارائه پنج هزار عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت، قطعی شده است.

رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه این سالن در دو بخش نمایشگاهی پیش بینی شده است، ادامه داد: سالن شماره یک نمایشگاه، به فروش کتاب دفاع مقدس اختصاص دارد و در سالن شماره دو نیز نمایشگاه فروش نوشت‌افزار ایرانی و پوشاک عفاف و حجاب (فردخت) را خواهیم داشت.

وی افزود: این نمایشگاه شامل ۳۰ غرفه ویژه عفاف و حجاب، ۳۰ غرفه صنایع دستی، ۱۵ غرفه نوشت‌افزار ایرانی و ۱۰ غرفه دستگاه‌ها و  نهاد‌های مردم نهاد شده است.

به گفته آهنگر همایش‌ها و محافل مختلفی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد که مراسم تجلیل از ناشران حوزه دفاع مقدس، همایش اساتید و دانشجویان، محافل ادبی و شعر مقاومت، نشست فعالان ادبی دفاع مقدس، نقالی دفاع مقدس، تئاتر خیابانی، رونمایی کتاب و رادیو نمایشگاه از دیگر برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندان برپایی نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس را ویژگی منحصربه‌فرد این دوره دانست و گفت: برای نخستین‌بار در استان مازندران فروش اینترنتی کتاب در این دوره از نمایشگاه محقق شده است.

رئیس ستاد سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، افزود: عرضه بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب ترجمه شده از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم بنا است تا برای هر کد ملی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شود.

به گفته آهنگر، طی جلسات متعدد با شهرداری‌ها هماهنگ شده تا برای بازدیدکنندگان شهرستان‌ها وسایل ایاب و ذهاب درنظر بگیرند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها