حضور ۲ نماینده ایران در مسابقات قرآن کرواسی

یوسف جعفرزاده و مهدی مهدوی برای حضور در سی‌اُمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عازم کشور کرواسی شدند.
کد خبر: ۶۹۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ - 27September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کرواسی از روز گذشته (پنج‌شنبه) تا یکشنبه (هشتم مهر) با حضور نمایندگانی از کشور‌های مخلتف و از جمله ایران در شهر زاگرِب (پایتخت کرواسی) برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دو نماینده کشورمان در این مسابقات یوسف جعفرزاده از استان هرمزگان در رشته قرائت تحقیق و مهدی مهدوی از استان اردبیل در رشته حفظ کل قرآن خواهند بود. این دو امشب چهارم مهرماه عازم شهر زاگرب خواهند شد.

حضور ۲ نماینده ایران در مسابقات قرآن کرواسی

جعفرزاده و مهدوی هر دو در دوره گذشته مسابقات سراسری قرآن کریم جزء فینالیست‌های رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم بودند و به احتمال بسیار زیاد بخش زیادی از دلایل انتخاب این دو همین موضوع بوده است.

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی در دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود، اما در چند سال گذشته به صورت یک سال در میان یک قاری یا حافظ کل قرآن کریم به نمایندگی از کشورمان به این رویداد اعزام می‌شد.

نام «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان نیز در گروه داوری این مسابقات به چشم می‌خورد، اما به احتمال بسیار زیاد به دلیل مشکلات در صدور ویزا در آخرین لحظات عازم این رویداد نخواهد شد.

سال گذشته و در بیست‌ونهمین دوره این مسابقات «علی غلام‌آزاد» حافظ کل کشورمان حضور داشت و در نهایت رتبه سوم این مسابقات را به‌دست آورد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار