توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سید حسن نصرالله هنگام مواجهه با سختی‌ها+ فیلم

بخشی از سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان در هنگام سختی‌ها و مواجهه با آنها منتشر شد.
کد خبر: ۶۹۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ - 27September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، بخشی از سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایشان در هنگام سختی‌ها و مواجهه با آنها منتشر شد.

متن سخنان سید حسن نصرالله در این فیلم، بدین شرح است:

«همه ما از ایامی که حاصل سختی‌ها، مورد نامردی قرار گرفتن‌ها و خطرات هستند، عبور می‌کنیم. خلاصه آنکه خسته می‌شویم. ما در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸، واقعاً در موقعیت‌های به‌شدت سختی بودیم. سختی‌های مختلفی در لبنان و اوضاع داخلی کشور با اسرائیل و اطراف وجود داشت. من جوان بودم و محاسنم سیاه بودند؛ ولیکن باری که بر دوشم بود، بیشتر از توانم بود.  

به ایران آمدم، نزد حضرت آقا رفتم و به ایشان گفتم: سید جان! چه کنم؟

توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سید حسن نصرالله هنگام مواجهه با سختی‌ها+ فیلم

(می‌دانید زمانی که انسان به مرحله‌ای می‌رسد که واقعاً خسته می‌شود و احساس می‌کند مسئولیت‌های سنگینی دارد، ترجیح می‌دهد شخص دیگری بیاید، مسئولیت را بپذیرد و کمک‌دست او و نائبش باشد؛ ولیکن مسئولیت را فرد دیگری برعهده بگیرد.)

رهبر معظم انقلاب اسلامی آن موقع به من گفتند: تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه هستند. من با این محاسن سفیدم از خستگی‌ها چه بگویم؟...  

خدا از روی مهربانی و لطف اجازه داد با او صحبت کنیم 

ایشان توصیه‌ای به من کردند که من آن را ذکر کردم، ولی دقیق آن را دوباره می‌گویم: این طبیعی است که انسان در حرکتش با نامردی‌ها، سختی‌ها و خطرات روبه‌رو شود که گاهی از سوی دشمن است و گاهی از سوی دوست که دردِ نیرنگ دوستان، همیشه خیلی بیشتر از زخمی است که دشمن می‌زند. محدودیت‌هایی هم وجود دارد و روح و جان انسان خسته می‌شود و به کسی نیاز پیدا می‌کند که راه را به او نشان دهد، راهنمایی‌اش کند و به او بیاموزد. گاهی نیاز به کسی پیدا می‌کند که دستش را بگیرد، کسی که او را آرام کند، به او اطمینان ببخشد و از لحاظ روحی و معنوی، آرامش دهد؛ کسی که به او نیرو ببخشد و عزمش را جزم کند.

برای آنچه می‌خواهیم، ما خدا را داریم. ما محتاج دیگران نمی‌شویم. خدا از مهربانی و لطفش به ما اجازه داد که او را صدا بزنیم تا مخاطب ما باشد و در هر زمان و مکان و هر حال با او صحبت کنیم.  

توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سید حسن نصرالله هنگام مواجهه با سختی‌ها+ فیلم

هرگاه احساس خستگی کردی، به زبان خودت با خدا صحبت کن

... هر زمان که احساس خستگی کردی یا هر حس بدی پیدا کردی، توصیه می‌کنم که چنین کنی: به‌صورت تنها وارد یک اتاق شو، وَلو به‌اندازه پنج دقیقه، ۱۰ دقیقه یا ربع ساعت! و با خدا صحبت کن.  

ما به این اعتقاد داریم که قطعاً خدا هست، شنواست، بیناست، داناست، همچنین او قادر، بی‌نیاز و حکیم است. یعنی ما هر نیازی که در هر زمینه‌ای داشته باشیم، آن را خدا دارد. پس با او حرف بزن؛ حتی نیاز نیست که با ادعیه نقل شده، ادعیه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) با او صحبت کنی. نه؛ به زبان خودت حرف بزن. هرچه در دلت می‌گذرد را به زبان خودت، به زبان عامیانه مردم بگو و خدا می‌شنود، می‌بیند و خداوند بخشنده، سخاوتمند، مهربان و اهل عطوفت، جوانمردی و اهل بخشیدن، راه نشان دادن و عِلم است. همه‌چیز نزد خداست.

اگر این کار را بکنی، خداوند به تو آرامش، طمأنینه و نیرو می‌دهد و دست تو را می‌گیرد و راه را به تو نشان می‌دهد و کمکت می‌کند. این را از تجربه برایت می‌گویم. تو این را امتحان کن و خواهیم دید.

من گفتم: ان‌شاءالله این کار را خواهم کرد آقاجان. از آن زمان به بعد، من این کار را در حد توان انجام می‌دهم و برکت‌هایی در این دستورالعمل یافتم؛ چون هر زمانی سختی‌ای برسد، زمانی که به این روش پناه می‌بریم، به‌زودی در‌ها و برکات به‌روی ما باز می‌شود.

دارایی «حزب‌الله لبنان» در جنگ ۳۳ روزه

دارایی ما در جنگ «تموز» (جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶) همین بود. من و برادرانم، اینگونه بود که یکی از ما خلوت می‌کرد، می‌نشست و صحبت می‌کرد و به خدا توسل می‌کرد و از او یاری و سروسامان دادن، تعلیم و هدایت و نصرت و ثبات و نیرو و شجاعت و... می‌خواست. خداوند کریم است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار