شاعر و استاد ممتاز خوشنویس آثارش را به موزه دفاع‌مقدس اهدا کرد

محمد حسین کریمی نورعینی، پیشکسوت شاعر و استاد ممتاز خطاطی، اشعارش را در قالب تابلوی خطاطی به مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس اهدا کرد.
کد خبر: ۶۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ - 27September 2024

شاعر و استاد ممتاز خوشنویس آثارش را به موزه دفاع‌مقدس اهدا کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، در حاشیه برگزاری عصر شعر دفاع مقدس و مقاومت با عنوان نخل و زیتون که با حضور شاعران آیینی و مدیران و عموم مردم اراک در یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس استان مرکزی برگزار گردید، محمد حسین کریمی نورعینی، پیشکسوت شاعر و استاد ممتاز خطاطی، اشعارش را در قالب تابلوی خطاطی به مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس اهدا کرد.

در این نشست شعری که به همت مدیریت ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان مرکزی و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری اراک، اداره کل کتابخانه‌ها، بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد ۱۵ شاعر اراک به شعر خوانی در حضور مردم و علاقه‌مندان پرداختند.

استاد شاعر و هنرمند خوشنویس محمد حسین کریمی نور عینی در سال ۱۳۳۱ هجری شمسی در کودزر متولد شد. پدرش روانشاد میرزا ابراهیم فاضلی ادیب و شاعری خوشنویس بود. محمد حسین پس از دوران کودکی مقدمات علوم و اصول خوشنویسی را نزد پدر آموخت و برای ادامه مسیر هنر خوشنویسی در سال ۱۳۵۰ به تهران رفت و در انجمن خوشنویسان ایران در محضر اساتید والا مقامی همچون استادسید حسن میرخانی حضور یافت و از سر چشمه هنر ایشان فیض برد و سپس در مراحل بعد (سال ۱۳۶۰) در اراک از تعالیم استاد واشقانی بهره‌مند گردید.

وی در سال ۱۳۶۲ موفق شد از انجمن خوشنویسان ایران مدرک خوشنویسی فوق ممتاز را کسب نماید. این خوشنویس هنرمند در سال ۱۳۶۳ رسماً تعلیم هنرجویان را بر عهده گرفت که تا کنون نیز ادامه داشته و بسیاری از شاگردان وی موفق به دریافت مدرک ممتاز در خوشنویسی شده‌اند و به تدریس این هنر اشتغال دارند.

این هنرمند گرامی علاوه بر خوشنویسی در زمینه شعر و ادب نیز گام نهاده و خوشبختانه در این وادی ضمن داشتن استعداد و علاقه ذاتی از راهنمائی اساتید شعر و ادب خصوصا از محضراستاد محمد محسن سوری چندین سال بهره‌مند شده که در نتیجه افتخار عضویت در انجمن‌های متعدد ادبی هنری نظیر انجمن قائم مقام فراهانی، انجمن ادبی نور، انجمن مهر و... را بدست آورده‌است. ایشان آثار و تالیفاتی در کارنامه فرهنگی- هنری خود ثبت نموده اندکه به طور کلی این آثار را در دو بخش خوشنویسی و شاعری می‌توان تقسیم نمود که غیر از قطعات و دست نوشته‌های فراوان موردی می‌توان به فهرست ذیل اشاره نمود:

 آثار خوشنویسی، شرکت در نمایشگاه‌های جمعی آثار خوشنویسی متعدد کشوری و استانی، برگزاری دو نمایشگاه اختصاصی آثار خوشنویسی در شهر اراک، برگزاری نمایشگاه اختصاصی آثار خوشنویسی در روستای گودزر، کتابت ترجمه کامل قرآن کریم (انتشارات اقبال)، کتابت دیوان کامل پروین اعتصامی، کتابت برگزیده اشعار سید شکرالله روشن اراکی، کتابت گلزار حسین (دیوان اشعار عموزاده با تخلص رها)، کتابت چشمه نور (رسم المشق منظوم)، کتابت شکوفه‌های نور (دیوان اشعار)، کتابت بخش اعظم کتاب کلک و کلام (اشعار شاعران انجمن ادبی نور)، کتابت بخش از کتاب چشمه خورشید (گرامیداشت استاد فتحعلی واشقانی)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها