پیام تسلیت مقامات کشوری و لشکری در پی شهادت سید حسن نصرالله

مقامات کشوری و لشکری کشورمان در پی شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان پیام تسلیت صادر کردند.
کد خبر: ۶۹۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ - 28September 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس: همزمان با اعلام خبر شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، جمعی از مقامات کشوری و لشکری کشورمان ضمن صدور پیام تسلیت، نسبت به این اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

پیام تسلیت مقامات کشوری و لشکری در پی شهادت سید حسن نصرالله

 سیدحسن خمینی: راه نصرالله ادامه دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند. برای آنانکه با سید عزیز آشنایی داشتند به خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به دست شقی ترین مردمان بود.

شهادت، به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی « مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابشخودنی هرگز نباید بی پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می طلبد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری ها شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

سید حسن خمینی

جهان باید در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی تمام قد بایستد

محمد رضا عارف، معاون اول رئیس جمهور با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان گفت: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

انالله واناالیه راجعون
شهادت برادر مجاهد و فداکار حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت اسلامی و ملت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت درسراسر جهان و ملت شریف ایران، خانواده های معزز این شهیدان سرافراز و به ویژه به رهبر معظم انقلاب تسلیت می گویم.

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.

جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه ی زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی آنان خواهد شد.

باردیگر اعلام می داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود؛ ان‌شاالله.

محمدرضا عارف
معاون اول رئیس جمهور

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در سپاه درپی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

رحمت، مغفرت و رضوان الهی بر سید بزرگوار مقاومت، جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) که پس از عمری مجاهدت خستگی‌ناپذیر در مسیر اعتلای اسلام و مبارزه با استکبار جهانی و رژیم نامشروع صهیونیستی، در جریان حمله جنایتکارانه این رژیم جعلی به ضاحیه جنوبی بیروت به آرزوی دیرین خود رسید و به همراه جمعی از همرزمانش به قافله نورانی شهدا پیوست و به حق شهادت در راه خدا پاداشی گران‌بها برای بندگان شایسته و مقرب الهی است (عاش سعیداً و مات سعیداً).

سید مقاومت، فرمانده و رهبری شجاع، مدیر و مدبر برای حزب‌الله پرافتخار، یار و یاوری وفادار برای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و عارف و زاهدی پارسا و بصیر و متمسک به انوار نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام بود که مجاهدانه در میدان مبارزه با ظلم و تجاوزگری غاصبان منفور عالم ایستاد و با راهبری مدبرانه این شهید عالیقدر و توان‌افزایی و اقتداربخشی به حزب‌الله، افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها با شکست مواجه و پیروزی‌های تعیین‌کننده‌ای برای غیورمردان حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت برابر رژیم سفاک صهیونیستی رقم خورد.

امروز حزب‌الله سربلند یک مکتب الهام‌بخش است و بدون تردید خون پاک این مجاهد عزیز موجب قوام، استحکام و اقتدار هرچه بیشتر جبهه مقاومت برابر استکبار جهانی و رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی شده و به فضل الهی امت اسلامی و مجاهدان جبهه سرافراز مقاومت آرمان مقدس پرچمدار مقاومت لبنان در آزادی قدس شریف و محو لکه ننگین صهیونیستی از جغرافیای عالم را محقق خواهند کرد.

شهادت عزتمندانه این مجاهد نستوه را محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امت اسلامی، مجاهدان جبهه مقاومت به‌ویژه رزمندگان حزب الله، مردم غیور و مقاوم لبنان و فلسطین، آزادگان جهان و نیز خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو درجات و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را برای آن سید والامقام و همراهان شهیدش از خداوند متعال مسئلت دارم.

عبدالله حاجی‌صادقی 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

هر قطره خون شهید موجب تحقق وعده‌ الهی در پیروزی حزب‌الله است

در پی شهادت سید حسن نصرالله؛ رهبر حزب‌الله لبنان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پیامی شهادت این مجاهد بزرگ را تسلیت گفت.

متن پیام حسن بابایی به این شرح است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ و َمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهید سید حسن نصرالله رهبر بزرگ حزب‌الله لبنان پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه و خاضعانه، پاداش شهادت را دریافت کرد و با افتخار و سربلندی به خیل یاران و مجاهدان شهید و جاویدالاثر خود به ویژه سردار قلب‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی پیوست.

رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی که طی ماه‌های اخیر با دنائت و ناجوانمردی دست ناپاک خود را به خون هزاران زن و کودک بی‌گناه در غزه و رفح آغشته بود اکنون برای برون‌رفت از شکست‌های چندین ماهه در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین عزیز اقدامات تروریستی خود را توسعه داده و با به شهادت رساندن فرمانده شجاع و مردمی حزب‌الله، سعی بیهوده در پوشاندن ناکامی‌های خود دارد.

اما پیروان عاشورای حسین(ع) می‌دانند که هر قطره خون شهید موجب تداوم عزت، سربلندی و جریان‌ساز حماسه‌ای بزرگ و تحقق وعده‌ الهی در پیروزی حزب‌الله است.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت این مجاهد بزرگ به پیشگاه مقدس حضرت صاحب‌الزمان(عج) و نایب بر حقش امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و تمام آزادگان جهان، برای ایشان و سایر رزمندگان جبهه مقاومت علو درجات و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان درپی شهادت سیدحسن نصرالله

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی، شهادت مجاهد مبارز و نستوه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیستی در تاریخ به ثبت رسیده است.

سید حسن نصرالله با خلوص نیت و اندیشه‌های ظلم ستیزانه، ظفرمندی‌های ماندگاری را برای جبهه عظیم مقاومت به ارمغان آورد و همواره در مبارزاتی سخت و نفسگیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیستی از حقوق مسلمانان و جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد.

آنچه در موشک‌باران وحشیانه ضاحیه‌ی بیروت توسط رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر با قساوت و بی‌رحمی رخ داده در استمرار حرکات ناجوانمردانه و ضد بشریت است و اکنون نیز که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ی عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

به نمایندگی از جامعه ورزش و جوانان ایران اسلامی، مراتب تسلیت و تعزیت را به حضرت ولیعصر (عج)، حضرت آیت الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان، جبهه مقاومت، به ملت سرافراز لبنان و به خاندان و بازماندگان شهید عالی مقام سید حسن نصرالله تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، علوّ درجات آن رهبر شجاع و عالم مبارز را مسألت دارم.

بسیج دانشگاه تهران شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان راتبریک وتسلیت گفت

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ و مَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا"

رژیم خونخوار صهیونیستی با ترور شهید سیدحسن نصرالله بار دیگر چهره حقیقی خون‌خوار خود را به نمایش گذاشت. بی‌شک نباید اقدامات وقیحانه این رژیم که در سکوت جهانیان رقم میخورد بی‌پاسخ بماند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت رهبر مجاهد و دلاور عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی، شهید سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان خدمت مقام معظم رهبری، ملت مبارز و قهرمان لبنان، امت حزب‌الله و رزمندگان جبهه مقاومت، خواستار تعقیب و مجازات عاملان و آمران این حادثه می‌باشد».

پیام تسلیت وزیر امور خارجه

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان را تسلیت گفت و نوشت:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا

سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی ایستد.

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم. بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. انشاالله.

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت. 

متن این پیام به شرح زیر است:

جهان، منطقه و ایران با گسترش امواج ترور و کشتار و نفوذ رژیم اشغالگر قدس و ادامه سکوت و بی عملی مجامع بین المللی و قدرت های غربی در موقعیتی مخاطره آمیز قرار گرفته است. اکنون اسرائیل در تکمیل جنایت‌ها و حملات خود به مردم بی‌دفاع غزه، لبنان مظلوم را عرصه ماجراجویی‌های خطرناک خود کرده است.

حملات تروریستی روز و شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت و جنایت بزرگ به شهادت رساندن مجاهد بزرگ، مدبر و شجاع، دبیرکل محبوب و مردمی حزب الله لبنان، جناب سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان تلاشی دیگر برای گسترش درگیری در منطقه و دستیابی به اهداف جنگ‌طلبانه دولت نتانیاهوست.

این شهادت سرفرازانه را به خاندان آن شهید بزرگ و حزب الله قهرمان، مردم مظلوم لبنان و فلسطین و گروه های مقاومت و آزادی خواهان منطقه و جهان و رهبر معظم انقلاب تسلیت می گویم.

این رخداد نشان داد که این رژیم هیچ پروایی از نقض مقررات بین المللی برای تحقق خواسته های نامشروع خود از جمله کشتار غیرنظامیان ندارد. به این لحاظ در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ منطقه‌ای، غرب و ایالات متحده مسئولیت مستقیمی در این باره خواهند داشت.

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

فعال‌سازی کانال‌های دیپلماتیک دو و چندجانبه، جلب توجه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ترغیب ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و مستقل به حمایت از مقاومت و مقابله و محکوم‌سازی جنایات رژیم صهیونیستی و تقویت بازدارندگی ملی در ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی اولویت کنونی است.

تاریخ به زودی نشان خواهد داد که آنچه امروز بر منطقه می‌گذرد یعنی ترور و شهادت رهبران و فرماندهان محور مقاومت وکشتار مردم مظلوم لبنان و فلسطین نه پایان مقاومت که محرکه جدیدی برای تداوم این تفکر و روش خواهد بود.

سردار جلالی: نصرالله زنده است مادامی که مکتب حسینی زنده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است.

«اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سید حسن نصرالله، فرزند آزاده و غیور لبنان، مردی از تبار مقاومت و سربلندی بود. او کسی بود که شجاعانه در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی ایستاد و برای دفاع از خاک پاک لبنان و جبهه مقاومت، جان خود را در طبق اخلاص نهاد. نصرالله نه تنها رهبری بود که به راه اسلام انقلابی و عاشورا وفادار ماند، بلکه چون شعله‌ای فروزان، روحیه انقلابی را در دل مردم و جوانان لبنان و منطقه زنده نگه داشت.

این مرد بزرگ که مکتب عاشورا را چراغ راه خود قرار داده بود، با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین به دفاع از حق و عدالت پرداخت. نصرالله زنده است مادامی که مکتب عاشورا و روح انقلابی جبهه مقاومت زنده‌اند، و پرچم جهاد او بر فراز قلوب مؤمنین برافراشته است.

بی شک مقام والای شهادت، اجری عظیم است که خداوند به پاس مجاهدت‌های بی‌بدیل به او عطا کرده است. شهادت سید حسن نصرالله، نه پایان راه، بلکه آغازگر مسیری نوین برای مقاومت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت است. گو اینکه با شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز این مسیر متوقف نشد. رژیم صهیونیستی با این جنایت، بزرگ‌ترین حماقت خود را مرتکب شد، چرا که خون این شهید، نهال مقاومت را آبیاری می‌کند و حزب‌الله، دوباره از این خون تازه متولد خواهد شد.

راه نصرالله ادامه دارد و از دل این شهادت، پیروزی‌های بزرگ‌تری به بار خواهد آمد. این شهادت به مثابه نوری است که به زودی شعاعش جهانی خواهد شد و استکبار جهانی و رژیم گرگ صفت صهیونیستی را به زانو در خواهد آورد.
درود خدا بر روح پاک شهید شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید والامقام سید حسن نصرالله و راه پرفروغش که تا همیشه تاریخ، برای آزادگان و حق‌طلبان چراغ هدایت خواهد بود.

این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولی امر مسلمین جهان و همه علاقه مندان جبهه مقاومت تسلیت عرض می کنم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

پیام تسلیت وزیر نفت

محسن پاک‌نژاد وزیر نفت در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

در متن پیام پاک‌نژاد آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا)

با قلبی مالامال از اندوه و تأثر، شهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت، جناب آقای سیدحسن نصرالله را تسلیت عرض می‌کنم؛ بی‌گمان، این ضایعه جانکاه، مصیبت عظیمی بر امت اسلامی وارد آورده است.

بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت افزود و نام ایشان در تاریخ جاویدان خواهد شد و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت و خون پاک این شهید سرافراز، درخت تناور مقاومت را آبیاری خواهد کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده محترم ایشان، همرزمان وی در حزب‌الله لبنان، جبهه مقاومت و تمامی آزادگان جهان، از درگاه ایزد منان برای آن شهید والامقام علو درجات را مسئلت دارم.

پیام تسلیت معاون راهبردی رئیس‌جمهور

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

پیام تسلیت سردار رادان در پی شهادت سید مقاومت

فرمانده کل انتظامی در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

در پیام سردار « احمدرضا رادان» آمده است: 

خبر شهادت سید مقاومت به دست رژیم سفاک صهیونیستی هرچند که قلب تمام آزادیخواهان و جبهه مقاومت را به درد آورد اما گام ها و اراده ها را برای نابودی این غده سرطانی مصمم تر نمود. 

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهادت دبیرکل جنبش حزب الله «سیدحسن نصرالله» را به مردم مقاوم لبنان و همه ظلم ستیزان تبریک و تسلیت گفته و اعلام می دارد راه مقاومت همچنان تا نابودی ظالمانی چون رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد یافت و پرچم آزادگی همچنان سرافراز و قدرت های پوچ و پوشالی به ذلت خواهند افتاد انشاءالله.

پیام وزیر کشور در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

دکتر اسکندر مومنی وزیر کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

﴿وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ﴾

شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم فاسد صهیونیستی، اگر چه این رهبر مجاهد را به آرزوی دیرینه‌اش رساند، اما دوستداران و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت، مسلمانان و آزادگان جهان را به سوگ نشاند.

این شهید بزرگوار بیش از سی سال از عمر پر برکت خویش را به رهبری جبهه مقاومت اسلامی لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی گذراند، آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد و رنج مردم فلسطین را رنج خود می‌دانست.

اخراج اشغالگران صهیونیست از لبنان، پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه و نیز برافراشته نگاه داشتن پرچم پر افتخار مقاومت در منطقه، از جمله دستاورد‌های آن شهید بزرگوار است.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش را به حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان دنیا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی تردید به مدد الهی، تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

دکتر طحان‌نظیف در پیامی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله:

درخت اسلام و مقاومت همواره با جان‌فشانی و خون عزیزانش آبیاری شده است.

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: درخت اسلام و مقاومت همواره با جان‌فشانی و خون عزیزانش آبیاری شده و شهادت سید مقاومت نه تنها ثلمه‌ای بر این درخت تناور وارد نخواهد کرد، بلکه بر عظمت آن خواهد افزود.

دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

درخت اسلام و مقاومت همواره با جان‌فشانی و خون عزیزانش آبیاری شده و شهادت سید مقاومت نه تنها ثلمه‌ای بر این درخت تناور وارد نخواهد کرد، بلکه بر عظمت آن خواهد افزود تا آن روز که به واسطه‌اش کفر و ظلم نابود شود.

پیام وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

امیر سرتیپ نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح زیر است:

بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. (امام خامنه‌ای مدظله العالی)

جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بیانگر اوج رذالت، پستی و استیصال این رژیم تروریستی است.

کشتار بی‌رحمانه مردم ضاحیه لبنان و استفاده بی‌سابقه و انبوه از بمب‌های چند تنی اهدایی آمریکا برای کشتن مردم بی‌دفاعی که اکثریت قریب به اتفاق آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که این جنایتکار افسارگسیخته به هیچ یک از قوانین بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست.

اقدامات ددمنشانه رژیم منحوس اسرائیل در چند ماه گذشته با پشتیبانی‌های همه جانبه نظام سلطه جهانی نشان دهنده آن است که این غده سرطانی هیچ حدی برای جنایات خود متصور نیست و به منظور بقای موجودیت ننگین خود به هر اقدام وحشیانه ای متوسل می‌گردد.

ترور فرماندهان مقاومت و در راس آنان شهید جاوید الاثر سید حسن نصرالله، اقدام به ترور دسته جمعی هزاران نفر در ماجرای پیجرها و کشتار بیش از 40 هزار نفر از مردم غزه تنها گوشه‌ای از جنایات جنگی آنها علیه بشریت است که انتظار می‌رود جامعه جهانی، سران این رژیم را تحت تعقیب قرار داده و محاکمه نمایند.

اینجانب شهادت این مجاهد نستوه، مومن حکیم، بنده صالح و فرمانده بصیر و شجاع که بیش از ۳۰ سال از عمر با برکت خود را صرف جهاد فی سبیل الله و مبارزه با ظلم نموده بود را به پیشگاه امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری دامت ظله العالی، مردم شریف ایران، ملت قهرمان لبنان، رزمندگان جبهه مقاومت و تمام آزادگان جهان تسلیت می‌گویم و قویاً این جنایت رژیم اشغالگر قدس را محکوم و اعلام می‌دارم که بی‌تردید پاسخ متناسب با این اقدام توسط محور مقاومت و در راس آن حزب الله قهرمان داده خواهد شد و به قول سید مقاومت، ما قطعاً پیروز این مبارزه هستیم.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ دکتر عزیز نصیرزاده

 پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی شهادت سید حسن نصرالله

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی شهادت سید حسن نصرالله

«إنّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ اسْتقاموا تتنزّل علیْهم الْملائکة ألاّ تخافوا و لاتحْزنوا و أبْشروا بالْجنّة الّتی‏ کنْتمْ توعدون» (فصلت: ۳۰)

بار دیگر باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک‌کش صهیونیستی، خون پاک چند تن دیگر از فرماندهان غیور و سربازان جبهه مقاومت را به زمین ریخت و این بار، مجاهد بزرگ و سید شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به قافله شهدا پیوست. این حادثه تلخ و غم‌بار، داغی عظیم بر دل مقاومت اسلامی گذاشته و یادآور خوی وحشیانه و ستمگرانه رژیم اشغالگر قدس است که همواره در تلاش است تا با ایجاد ترس و وحشت، ملت‌های مسلمان و مقاوم را به زانو درآورد.

شهادت این مرد بزرگ و رهبر بی‌بدیل جبهه مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، محضر رهبر معظم انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تمامی ملت ایران، لبنان، مردم مقاوم غزه و فلسطین و تمام نیرو‌های جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. بی‌گمان، شهادت سرداران رشید نه تنها خللی در عزم و اراده نیرو‌های مقاومت وارد نخواهد کرد، بلکه بر همبستگی و قدرت جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم صهیونیستی می‌افزاید.

رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی که پس از شکست‌های پیاپی در برابر رزمندگان مقاومت، از هیچ جنایتی دریغ نکرده است، اکنون با هدف قرار دادن رزمندگان حزب‌الله و مردم بی‌دفاع لبنان و فلسطین، در تلاش است تا اراده مقاومت را بشکند. اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، «صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن‌اند که به ساخت مستحکم جبهه مقاومت صدمه وارد کنند.»

در این برهه حساس تاریخی، با توکل به خداوند متعال و با صبر و استقامت در برابر این جنایات، با اعتماد به وعده‌های الهی و آموزه‌های وحیانی به یقین پیروزی نهایی از آن مقاومت خواهد بود و جنایتکاران به‌زودی به سزای اعمال خود خواهند رسید؛ و خون پاک سید حسن نصرالله و تمامی شهدای مقاومت، نهال استقامت را قوی‌تر و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی به لطف الهی را تسریع خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. 

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا (سوره نساء، آیه ۷۴)

با نهایت تأسف و اندوه عمیق، شهادت دلاور و مجاهد نستوه، اسطوره و سید مقاومت و شهید بیت‌المقدس، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و یاران و همراهان صدیق وی را تسلیت عرض می‌کنم. این عمل جنایتکارانه، نه تنها موجب جریحه‌دار شدن احساسات تمامی مسلمین جهان شد، بلکه فقدان شخصیتی برجسته، عالم و مبارز را برای همگان نمایان کرد و سبوعیت و توحش رژیم مطرود و خبیث صهیونیستی را نسبت به مجاهدان راه حق و جبهه مقاومت، عیان کرد.

شهادت سیدحسن نصرالله، برجسته‌ترین چهره‌های مقاومت، ضایعه‌ای دردناک است؛ چرا که وی نمادی از پایداری، شجاعت و ایستادگی بود و در مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت رهبری پیش‌قدم بوده و نقش مهمی در تقویت جبهه‌های مقاومت ایفا کرد. اقدام به ترور مذبوحانه و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، نشان‌دهنده قساوت دشمنان آزادی و حقایق انسانی است؛ اما دشمنان باید بدانند که جبهه مقاومت، پاسخی کوبنده‌تر، پرصلابت‌تر و نابودکننده‌تر به این رژیم نامشروع وارد خواهند کرد و راه پربرکت سید مقاومت و خون شهدای حزب‌الله، دشمنان جبهه حق را متلاشی خواهد کرد.

اینجانب از طرف خود و همرزمانم در نیروی زمینی محوری ارتش لازم میدانم که این ضایعه جانگداز را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، دولت و ملت شریف ایران اسلامی و دولت‌مردان و مردم مجاهد لبنان و نیرو‌های حق‌پناه جبهه مقاومت تسلیت عرض کرده و از خداوند منان، برای خانواده و نزدیکان وی، آرزوی صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش
امیر سرتیپ کیومرث حیدری

خون‌بهای شهیدان مقاومت جز آزادی نهایی قدس نخواهد بود

سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی شهادت سید جبهه مقاومت و ایستادگی علیه صهیونیسم جهانی، دبیرکل غیور حزب‌الله لبنان، شهید «سید حسن نصرالله» پیامی را صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

شهادت سید مقاومت و ایستادگی، رادمرد صادق مبارزه با خبیث‌ترین جانیان ضد بشری و رژیم تروریست و سفاک صهیونی، جهادگر بی‌نظیر و فرمانده بی‌بدیل جبهه مقابله با استکبار، مجاهد نستوه دبیرکل حزب‌الله لبنان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله به دست شقی‌ترین دشمنان بشریت، مایه تأثر و اندوه فراوان شد.

رژیم منحوس صهیونیستی با آلوده کردن دستان کثیف خود به خون بهترین فرزندان اسلام، براساس سنت قطعی الهی، راه اضمحلال نهایی را سریع‌تر طی نموده و با از میان برداشتن فرماندهان عالی‌رتبه و بی‌نظیر مقاومت، این مسیر نورانی و روشن را به جلوه‌ای از الگوبرداری نسل فعلی و نسل‌های بعد مبدل می‌سازد.

خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت. غم جانکاه فراق سید دلیر و غیرتمند مقاومت بسی گران و سخت است، اما وعده تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر پیروزی آخر بر صهیونیسم غوطه‌ور در خون‌ریزی و جنایت، دل‌ها را به آینده‌ای بس روشن امیدوار می‌سازد که خون‌بهای شهیدان عزیز مقاومت چیزی جز آزادی نهایی قدس شریف نخواهد بود؛ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا (اسراء آیه ۷)

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، امت اسلامی و به‌ویژه جبهه مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و حزب الله قهرمان، بر ادامه راه نورانی این شهید عزیز و سربلند و سایر شهدای همراه وی تا محو نهایی صهیونیسم تاکید نموده و حشر و نشر سید عزیز مقاومت با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را از پروردگار متعال مسالت دارم. بی شک فرزندان غیور اسلام، با ایستادگی و رادمردی در مسیر عزت‌مند مقاومت، راه تمامی شهدا را با قدرت و قوت ادامه خواهند داد؛ ان‌شاءالله.

غلامرضا سلیمانی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

 پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پی شهادت سید حسن نصرالله

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور پیامی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت پرافتخار روحانی مجاهد و خستگی‌ناپذیر شهید والامقام آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت و همه‌ی آزادگان و آزادیخواهان در سراسر جهان تبریک و تسلیت می‌گویم. تبریک در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزنده خود را وقف دفاع از اسلام و قرآن و دفاع از مظلومان و محرومان در مقابله با ظالمان و زورگویان و مستکبران کرد و در راه دفاع از حق و حقانیت از هیچ سرزنش و تهدیدی نترسید و نهراسید؛ و تسلیت در شهادت مردی که خواب را از چشم سران رژیم اشغالگر قدس گرفته بود.

سردمداران آمریکا و اسرائیل و اربابان نظام سلطه بدانند مبارزه‌ی حق‌طلبانه مردم لبنان و فلسطین بر ضد اشغالگران صهیونیست با شهادت این سید عزیز و همراهانش هرگز متوقف نمی‌شود و راه مقاومت و ایستادگی تا پیچیده شدن طومار زندگی ننگین ظالمان و جنایتکاران با قوت و قدرت ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سیدضیاءالدین آقاجانپور

 ادامه دارد... 

نظر شما
پربیننده ها