رونمایی از ۳۰ هزار سند مربوط به نقش شهدا و ایثارگران جهاد سازندگی قم در دوران دفاع مقدس

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای «سنگرساز بی سنگر» و رونمایی از لوح فشرده ۳۰ هزار سند مربوط به نقش جهاد سازندگی استان در دوران هشت سال حماسه و ایثار در استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ - 29September 2024

رونمایی از ۳۰ هزار سند مربوط به نقش جهادگران استان قم در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، گردهمایی پیشکسوتان «سنگرساز بی سنگر» جهاد کشاورزی استان قم شب گذشته در حاشیه نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس و در سالن همایش مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد رضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در سخنانی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله، حضور پیشکسوتان جهاد را فرصت مغتنمی برای بازخوانی و ترویج حماسه ایثار و مقاومت و جهاد در جامعه خواند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی از اساتید حوزه علمیه با اشاره به آیات و روایات، به تشریح فضلیت شهدا و مقام ایثار و شهادت پرداخت؛ سردار حسین کاجی راوی و فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس نیز خاطراتی را از دوران حماسه و ایثار و از شهدای جهادگر بیان کرد.

در مراسم فوق، سه تن از پیشکسوتان جهاد سازندگی استان قم خاطراتی را از همرزمان شهید و فعالیت جهادی خود در جبهه‌ها بازگو کردند.

اجرای گروه سرود میثاق و پخش دو کلیپ با موضوع سنگرسازان بی سنگر و سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و نیز طنین شعار‌های کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در اعزام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی، از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در پایان از لوح فشرده ۳۰ هزار سند مربوط به نقش ایثارگران و شهدای جهاد سازندگی استان قم در دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان داره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه استان قم، رونمایی شد. 

به گفته حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، اسناد مذکور با تلاش چندین ماهه توسط مرکز اسناد دفاع مقدس این اداره کل و با بررسی تمامی پرونده ها، اسکن و کاربرگ نویسی شده و با دستورالعمل و استاندارد سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس کشور آماده شده است.

وی گفت: قرار است از این اسناد، کتاب، فیلم، سری نمایشگاهی و... تولید شود و مرجعی برای محققان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار